بیش از ۵ هزار نفر از دانش آموزان مدارس ارومیه  آموزش مبانی حریق را فرا گرفتند

بیش از ۵ هزار نفر از دانش آموزان مدارس ارومیه آموزش مبانی حریق را فرا گرفتند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید تا به امروز،  بیش از  ۵ هزار نفر از دانش آموزان مدارس آموزش مبانی حریق و طریقه استفاده از خاموش کننده های دستی را فرا گرفتند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست را از جمله اهداف اتش نشانی عنوان و با اشاره به آموزش بیش از ۵ هزار دانش آموز، اظهار کرد: این دانش اموزان  به میزان ۷۰۰ ساعت اموزش های حریق را فرا گرفتند.

وی آموزش را مهمترین رکن جلوگیری از آتش سوزی دانست و گفت: نخست افراد جامعه باید یاد بگیرند که آتش سوزی چگونه رخ می دهد؛ یعنی برای آنها مشخص شود که این امر به دلیل وجود اکسیژن، مواد سوختنی و شعله رخ می دهد از این رو بایستی به آنان آموزش داده شود که برای جلوگیری از وقوع آن باید یکی از این عوامل را از میان برداشت و این مهم در آموزش های عمومی برای شهروندان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در امر ایمنی و اطفای حریق گفت: بزرگ‏ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است که مهم‏ترین بخش آن را در نسل جوان است.

شاد قوشچی عنوان کرد: یکی از راهبردهای آموزش همگانی "توسعه آموزش گروه های مختلف اجتماعی به ویژه جامعه دانش آموزی است؛ که از این رو دانش آموزان سفیران آموزش همگانی در خانواده ها شمرده می شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات