طی هشت ماهه سال جاری؛ ۸۳۹ پروانه ساخت در شهر ارومیه صادر شد/بیشترین میزان پروانه ساخت صادره متعلق به منطقه یک شهری

طی هشت ماهه سال جاری؛ ۸۳۹ پروانه ساخت در شهر ارومیه صادر شد/بیشترین میزان پروانه ساخت صادره متعلق به منطقه یک شهری

قائم مقام شهردار ارومیه گفت:  طی هشت ماهه سال جاری،  تعداد ۸۳۹  فقره پروانه ساخت در شهر ارومیه صادر شده است .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ غلامرضا عدل دوست با تشکر از شهروندان در مشارکت در پرداخت فیش های عوارض نوسازی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی در قالب فیش های ارسالی  به منازل ۳۰ درصد شده است،  بیان کرد:  سال گذشته میزان پرداختی شهروندان در قالب فیش عوارض به میزان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون  تومان بود که این رقم  از ابتدای سال جاری تا به امروز به ۶ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان رسیده  است که  این مشارکت  شهروندان در پرداخت عوارض نسبت به سال گذشته  با ۷۰ درصد رشد روبرو بود.

وی با اشاره به آمار پروانه ساخت در سال جاری، بیان کرد:  در هشت ماهه سال ۹۶، ۸۳۴ پروانه ساخت صادر شده است که این رقم در هشت ماه سال جاری به  ۸۳۹ عدد رسیده است که از نظر تعداد واحد و زیر بنا افزایش چشمگیری وجود داشت.

عدل دوست عنوان کرد:  برای ۸۳۴ واحد پروانه ساخت صادره  در سال ۹۶ ، برای تعداد یک هزارو ۱۴۷ واحد مسکونی  بود و این رقم در هشت ماهه سال جاری  به دو هزارو ۴۳۱  رسیده است  که از نظر تعداد واحد مسکونی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ان در سال گذشته با  ۴۸ درصد افزایش رشد روبرو بودیم.

به گفته وی در سال های گذشته بیش از  ۸۰ درصد پروانه های ساخت  برای ساختمان های یک واحد و دو واحده بود که اکنون به ۶۸ درصد رسیده است و بیشتر سهم خود را به واحدهای ۳ و بیشتر اختصاص داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه با اشاره به سطح زیر بنای پروانه های ساخت صادر شده، عنوان کرد:  سطح زیر بنای ۸۳۴ پروانه ساخت صادر شده   طی هشت ماهه سال گذشته،  ۳۰۷ هزار متر مربع  بود که این رقم در هشت ماه سال جاری به ۵۳۷  هزار متر مربع رسید که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۷۳ درصد رشد یافته است.

وی بیشترین پروانه ساخت صادر شده را در سطح منطقه یک به تعداد  ۳۵۰ عدد عنوان کرد و گفت:  کمترین میزان  پروانه ساخت صادر شده متعلق به منطقه دو شهر  به تعداد ۳۶ عدد است.

قائم مقام شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به  تخفیف ۲۰ درصدی مطالبات شهرداری تا پایان امسال، بیان کرد: مودیانی که مطالبات و عوارض شهرداری را در شش ماهه دوم سال پرداخت نمایند از ۲۰ درصد تسهیلات تشویقی پرداخت نقدی برخوردارخواهند  شد.

وی گفت: مودیانی که مطالبات و عوار شهرداری را شش ماهه دوم سال پرداخت نمایند از ۲۰ درصد تسهیلات تشویقی پرداخت نقدی برخوردارخواهند  شد و در صورت ارائه کارت و مدارک انبوه سازی و سازنادگان ۴ واحد و بیشتر و همچنین رزمندگان و ایثارگران  به درصدهای مذکور ۵ درصد اضافه می شود.

قائم مقام شهردار ارومیه از توزیع فیش های عوارض نوسازی به درب منزل شهروندان از هفته جاری به مدت یک ماه خبر داد و از شهروندان در خواست کرد با پرداخت فیش های عوارض در داشتن شهری زیبا و آباد،  مدیریت شهری ارومیه را همراهی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات