شهردار ارومیه در غازی عنتب ترکیه مطرح کرد: حرکت ارومیه به سمت شهر هوشمند/ ترافیک همواره از مشکلات اصلی شهرهای آسیایی است

شهردار ارومیه در غازی عنتب ترکیه مطرح کرد: حرکت ارومیه به سمت شهر هوشمند/ ترافیک همواره از مشکلات اصلی شهرهای آسیایی است

شهردار ارومیه در غازی عنتب ترکیه مطرح کرد:
حرکت ارومیه به سمت شهر هوشمند/ ترافیک همواره از مشکلات اصلی شهرهای آسیایی است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه؛ محمد حضرت پور در اجلاس شهرداران آسیایی در شهر غازی عنتب کشور ترکیه با تشکر ازمیزبانی مسئولان این شهر و دست اندرکاران اجلاس با اشاره به مقوله ترافیک شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی درشهرها اظهار کرد: ترافیک همواره از موضوعات مورد توجه ویژه که متوجه شهرداران شهرهای کشورهای آسیایی درهمه مجمع ها تا به امروز بوده است؛ وجه اشتراکاتی که طرح آن باعث حل این مهم می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین استفاده ازحمل و نقل عمومی درشهر های آسیایی ۳۰ درصد است، افزود: دلیل اصلی ترافیک در شهرها، انجام سفرهای غیر ضروری، تردد خورهای شخصی و استفاده کم از حمل و نقل عمومی است.

شهردار ارومیه با اشاره به کاهش سفرهای غیر ضروی در شهر ها، عنوان کرد: کاهش این گونه سفرها فقط با توسعه حمل و نقل عمومی امکان پذیر نیست و تاکنون مدیران شهری شهرها چقدر توانسته اند سفر های غیر ضروری در شهر ها را با ایجاد امکاناتی چون حرکت به سمت شهر هوشمند و ارائه خدمات محله محور کاهش دهند.

وی ادامه داد: کاهش تقاضای سفر در شهرها و در نتیجه ترافیک به گفته یکی از کارشناسان حاضر در اجلاس با راه اندازی اتوبوس های برقی میسر است اما باید گفت این نوع امکان از توان مالی شهرداری ها خارج است چرا که استفاده از اتوبوس های برقی بیشترین هزینه ها را بر دوش مدیریت شهری تحمیل می کند و شهر های کشور های آسیایی ناتوان از خرید این گونه دستگاه ها و توزیع آن در چرخه ناوگان هستند.

شهردار ارومیه با اشاره به تمرکز ویژه به فرهنگ شهروندی در کاهش ترافیک، اظهار کرد: با ایجاد معبر، پل و توسعه حمل و نقل عمومی و تحمیل هزینه های سنیگن بر دوش شهرداری شهرها چون شهر ارومیه به مساحت ۱۰ هزارو ۴۰۰ هکتار با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر و ۲۸۰ هزار واحد مسکونی تجاری و خدماتی و وجود ۳۵۰ هزار خودرو نمی توان ترافیک را کاهش داد و باید فرهنگ شهروندی به عنوان حلقه مفقوده در ترافیک شهری را توسعه داد اگرچه شهرداری ها نمی توانند از توسعه زیر ساخت ها در امر ترافیک شانه خالی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه همه شهرداران شهرهای آسیایی معطوف به کار فرهنگی مناسب باشد، بیان کرد: شهردارن شهرهای آسیایی با اتخاذ تدابیری باید استفاده از حمل و نقل عمومی را توسعه و درصد استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی دریک بازه زمانی فاز بندی شده را از ۳۰ به ۵۰ درصد ارتقاء دهند .

شهردار ارومیه ایجاد پیاده راه و ترویج استفاده دوچرخه ودرنتیجه دست یابی به یک شهر سالم و پاک را از رسالت های اصلی مدیریت شهری شهرها عنوان کرد.

وی با اشاره به ایجاد رینگ میانی در شهر ارومیه و کاهش ترافیک، بیان کرد: در طول شش سال گذشته، رینگ میانی شهر ارومیه به طول ۲۳ کیلومتر و با صرف اعتباری به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان ایجاد شد که این رینگ میزان مدت سفر را از ۴۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش داد .

به گفته شهردار ارومیه حرکت به سمت شهر هوشمند، ارائه خدمات بصورت محله محور منجر به کاهش ترافیک و کاهش تقاضای سفرمی شود که این مهم در شهر ارومیه در جهت رسیدن به افق ۱۴۰۴ شهر در حدود ۵۰ درصد تحققق یافته است.

وی با اشاره به افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه، بیان کرد: در افق ۱۴۰۴، ارومیه تبدیل به یک شهر پاک، سبز، فرهنگی مجهز به حمل و نقل ریلی و فناوری اطلاعات و برخوردار از اقتصاد پویا می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق شهر مجهز به حمل و نقل ریلی، بیان کرد: مطالعات تراموای شهر ارومیه به طول ۱۸ کیلومتر با یک شرکت آلمانی به اتمام رسیده است و به نبال استفاده از فایناس مالی جهت اجرا با یک سرمایه گذار چینی به توافق رسیده ایم .

وی با اشاره به تحقق شهرسالم و سبز در ارومیه، بیان کرد: ایجاد و راه اندازی ۳۰۰ دوچرخه الکتروینک در محدوده مرکزی بصورت رایگان، پیاده روسازی بطول ۷۱۰ کیلومتر، توسعه فضای سبز، بطوریکه اکنون ارومیه دارای ۸۷۰ هکتار فضای سبز است، از اقدامات در جهت تحقق شهر سالم و سبز است.

شهردار ارومیه ابراز امیدواری کرد: امید است در افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه بتوانیم محدوده مرکزی شهر را عاری از خودروهای شهری و حداقل حمل نقل عمومی با استفاده از حمل و نقل پاک، ایجاد پیاده راه و حمل و نقل ریلی کنیم.

منبع : وب سایت شهرداری ارومیه

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات