معاینه فنی پیش فرض بیمه خودرو شود

معاینه فنی پیش فرض بیمه خودرو شود

یک کارشناس حمل و نقل گفت: اگر برگه معاینه فنی پیش فرض بیمه خودرو شود همه موظف به انجام معاینه فنی می شوند.

امیر مسعود رحیمی اظهار کرد: همانطور که بیمه خودرو هر ساله جز الزامات رانندگی است، اگر قانونی پیرامون انجام معاینه فنی قبل از صدور بیمه تعریف شود و از مدارک مورد نیاز برای بیمه برگه معاینه فنی هم باشد دیگر شاهد سهل انگاری برخی رانندگان خودرو در زمینه معاینه فنی نخواهیم بود.

وی افزود: مزایای الزام معاینه فنی قبل از صدور بیمه این است که دیگر شاهد ازدحام جمعیت و صف طولانی برای معاینه فنی در مراکز مجاز نخواهیم بود، زیرا انجام این معاینات در زمان های مختلف سال پخش می شود.

وی با بیان اینکه معاینه فنی خودرو یک ضرورت برای تعیین عملکرد خودرو است، خاطرنشان کرد: اگر موتور خودرویی به درستی کار نکند به محیط زیست آسیب می رساند و چگونگی عملکرد موتور خودرو را تنها مراکز معاینه فنی می توانند تشخیص دهند، زیرا خودرویی که از نظر ظاهری بدون مشکل است نمی تواند این اطمینان را بدهد که از لحاظ فنی هم دارای مشکل نیست.

این کارشناس حمل و نقل اضافه کرد: طبق نظر کارشناسان خودروهایی که  پنج سال از عمرشان می گذرد و هنوز به مراکز برای معاینه فنی مراجعه نکرده اند و مورد پایش قرار نگرفته اند لازم است این زمان برای آن ها کوتاه تر شود زیرا تاثیر خودروها در افزایش آلاینده های هوایی بسیار پر رنگ است.

رحیمی افزود: متاسفانه در کشور ما در یک بازه زمانی مشخص معاینه فنی مورد اهمیت قرار می گیرد در صورتی که این موضوع تنها منجر به نارضایتی مردم به خاطر اتلاف وقت در صف های طولانی معاینه فنی می شود بنابراین نیاز است در همه فصول سال به آن اهمیت داده شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات