سامانه «شورایاوران» جلوه‌ای از مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری شورای شهر

سامانه «شورایاوران» جلوه‌ای از مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری شورای شهر

سامانه «شورایاوران» جلوه‌ای از مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری شورای شهر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، روز گذشته نمایشگاه های هفته پژوهش، مشاوره و فرش های دستبافت با حضور رئیس شورای شهر مشهد، سرپرست استانداری خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان شهری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار نمود.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه این بازدید ضمن حضور در غرفه مرکز پژوهش‌های شورا به تشریح ارزیابی خود از این نمایشگاه پرداخت و اظهارکرد: بخش مربوط به نمایشگاه پژوهش نسبت به ادوار گذشته تحولات جدی داشته و در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه و کاربردی شدن محصولات حرکت نموده است.

وی افزود: شرکت های دانش‌بنیان و خلاق باید با معرفی اختراعات و ابتکارات خود بتوانند بخش های اجرایی و دستگاه های دولتی را پای کار بیاورند و راه اتصال این مجموعه‌ها با بدنه جامعه و تجاری‌سازی آنها را فراهم آورند.

حیدری در ادامه به فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد اشاره کرد و گفت: شورای پنجم سعی کرده جهتگیری مرکز پژوهش‌ها را به سمت موضوعات کاربردی که نیاز شوراست سوق دهد.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات بنیادین جزو وظایف دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است، افزود: مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد باید به سمت طرح های کاربردی و زودبازده حرکت کند و تاکنون تلاش های خوبی طی یک سال اخیر برای تحقق این مهم شاهد بوده‌ایم؛ توجه به این موضوع از سوی مرکز پژوهش‌ها باید روز به روز رنگ و بوی جدی‌تری به خود گیرد.

یکی از سامانه‌هایی که در این نمایشگاه از سوی مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد به شهروندان و بازدیدکنندگان معرفی می‌شود، سامانه «شورایاوران» است و حیدری در این رابطه گفت: شورای پنجم شهر مشهد پیوسته سعی کرده در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خود تمامی ذی‌نفعان اجتماعی را مشارکت دهد که سامانه «شورایاوران» گام بسیار مهم و تاثیرگذاری برای تحقق این رویکرد محسوب می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: این سامانه امکان بسیار مناسبی است تا شورای شهر نظرات و پیشنهادات نخبگان، کارشناسان، دانشگاهیان، صاحبنظران و اقشار مختلف جامعه را در رابطه با مصوبات، طرح‌ها و لوایح دریافت نماید.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: در این فرآیند از تکنولوژی های جدید بهره‌برده‌ایم و یکی از جلوه‌های مشارکت مردم در فرآیند تصمیم‌گیری شوراست.

حیدری با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات ثبت شده برای طرح‌ها و لوایح پس از جمع‎بندی در اختیار کمیسیون های مربوطه قرار می‌گیرند تا ترتیب اثر داده شوند، اظهارکرد: امیدواریم با مقدماتی که فراهم شده شاهد مشارکت بیش‌از پیش شهروندان عزیز مشهدی در تصمیمات شورای شهر باشیم.

وی در ادامه صحبت های خود به نمایشگاه مشاوره هم اشاره‌ای داشت که در این خصوص تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی های زندگی امروز، تصمیم‌گیری های فردی امری دشوار بوده و با بهره‌گیری از روش های نوین می‌توان دستاوردهای بهتری داشته باشیم.

حیدری افزود: افراد به منظور اینکه کمتر دچار اشتباه شوند و یا تصمیم‌ اشتباهی بگیرند، نیاز به حوزه مشاوره دارند تا بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه را برای دستیابی به اهداف خود پیدا کنند لذا برپایی این مجموعه با حضور مشاورانی در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، هنری، حقوقی، رسانه، املاک و ... اقدامی مناسب بوده که امیدواریم شهروندان از آن استفاده کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات