بهره‌برداری از ۲۸ پارک به مساحت ۴۰ هکتار تا پایان سال جاری/رسیدن  ...

بهره‌برداری از ۲۸ پارک به مساحت ۴۰ هکتار تا پایان سال جاری/رسیدن ...

بهره‌برداری از ۲۸ پارک به مساحت ۴۰ هکتار تا پاراین سال جاری / رسیدن سرانه فضای سبز شهر به ۱۶ مترمربع

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از بهره‌برداری ۲۸ پارک به مساحت ۴۰ هکتار تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در چهل و سومین جلسه علنی شورای پنجم، در مورد عملکرد ۱۴ ماهه معاونت مطبوعش اظهار داشت: در ۱۴ماه گذشته، ۴۳ پارک از جمله پارک دانش، بهار، باغو، که اکثرا در نقاط کم برخوردار بوده در مشهد احداث شده و ۵۰ هکتار به مساحت فضای پارکی شهر افزوده شده است. همچنین سرانه فضای را سبز نیز به ۱۶ متر رسانده‌ایم.
وی افزود: تا پایان سال جاری نیز حدود ۲۸ پارک با مساحت ۴۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل پارک‌های انصار در منطقه ۶، باهنر، فاز پنجم از پارک بهار، فاز بانوان پارک بهار، پارک صخره‌ای پارک وکیل‌آباد، پارک بانوان وکیل‌آباد، خلج، چراغچی، بوستان سلیمی، رهایی، انتهای ابوطالب، رسالت، یاسمین، لادن، سلام و... می‌باشد.
کاظمی خاطرنشان ساخت: کمربند سبز مشهد نیز طی سال گذشته و جاری، حدود ۵۰۳ هکتار توسعه یافته است که شاه کلید این توسعه ایجاد نهالستان ۱۳۸ هکتاری به پیشنهاد شورای شهر می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ میلیون متر مکعب نیاز آبی شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهر مشهد است، اذعان کرد: ۱۰ میلیون متر مکعب در اختیار خودمان بوده و بقیه را از سایر منابع تامین می‌کنیم.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: ۱۲۳ کیلومتر از خط انتقال جداسازی آب شرب از خام اجرا شده است تا با تکمیل این شبکه، حمل تانکری آب به پایان برسد. چاه‌ها و تصفیه خانه‌ها هم به این رینگ وصل می‌شود.
کاظمی در حوزه تصفیه خانه‌ها نیز گفت: ۶ میلیون متر مکعب از تصفیه خانه خین عرب برای فضای سبز شهر تامین آب خواهد شد که برای این موضوع، اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال در حال اجراست. تصفیه خانه چهل بازه نیز از ۱۵ تصفیه خانه برنامه‌ریزی شده در حال اجرا می‌باشد.
وی افزود: استفاده از گونه‌های کم نهاده با چمن کم نهاده که یک سوم آب مصرف می‌کند در دستور کار قرار گرفته است. نورپردازی‌های سطح شهر مانند میدان فردوسی، امام حسین، بولوار وکیل آباد و پیروزی و ... نیز اجرایی شده است.
کاظمی تصریح کرد: ۹۲ دستگاه از ماشین آلاتمان را با کمک و مشارکت بخش خصوصی با ۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نوسازی کردیم.
وی اذعان داشت: اولین شهر در کشور هستیم که کارهایی در حوزه محیط زیست انجام می‌دهیم. ایستگاه‌های سنجش الکترومغناطیس، آلودگی صوتی، باران سنج، اشعه یو وی و همچنین اتوبوس دیابت در مشهد راه‌اندازی شده است. فهرست انتشار آلاینده‌ها و طرح مطالعات هواشناسی شهری در دست اجراست که به ما این امکان را می‌دهد تا ۴ روز قبل، وضعیت هوا را پیش‌بینی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم تا در وضعیت هشدار قرار نگیریم.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد وارد بخش آتش‌نشانی شد و در مورد اقدامات این حوزه نیز گفت: دو دستگاه پلتفرم ۷۲ متری با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در اتریش در حال ساخت و تست بوده و تا پایان سال به ناوگان خواهد پیوست که اینها بلندترین نوع پلتفرم هستند.
کاظمی خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده نیز، پروژه مجتمع فجر طبرسی با پیشرفت ۹۸ درصدی که ۹۰ درصد اصناف هم در حال انتقال به این مجتمع هستند، در حال آماده سازی است.
وی با اشاره به اینکه پل‌های عابر پیاده از محل تبلیغات، مکانیزه می‌شوند، ادامه داد: ۶ مورد در این حوزه انجام شده و ۴ مورد تا پایان سال انجام می‌شود. زیباسازی پل‌ها نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.
کاظمی با بیان این مطلب که بیلبوردهای کوچک سطح شهر جمع آوری و ۴۰۰ استرابورد در سطح شهر نصب می‌شود، افزود: تابلوهای سر در مغازه‌ها را جمع آوری و تابلوهای یکسان حروف برجسته با مشارکت اصناف اجرایی می‌شود. همچنین تابلوهای سر در بانک‌ها و موسسات مالی را در بیش از ۶۰۰ مورد جمع‌آوری کرده‌ایم.
وی گفت: در آرامستان‌ بهشت رضا(ع)، غسالخانه ساختمانی قدیمی دارد که ساختمان جدید با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار با ۵۲ درصد پیشرفت در حال اجراست و سال آینده بهره‌برداری می‌شود. همچنین مسیر دسترسی باغ رضوان با اعتبار ۶ میلیارد تومانی در حال اجراست.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری، قرارداد بوستان مینیاتوری با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان صورت گرفته است که ۳۰ المان در آن اجرایی می‌شود و نگهداری پارک هم با بخش خصوصی است. ۳۳ میلیارد تومان هم برای باغ گیاهشناسی عقد قرارداد شده که تقریبا پروژه‌هایش رو به اتمام است.
کاظمی اظهار کرد: ۲ میلیارد به سازمان پارک‌ها تکلیف شده بود از سرمایه‌گذاری در پروژه های کوچک مقیاس کسب درآمد کند که تا کنون ۳ میلیارد تومان کسب درآمد شده است.
وی در پایان گفت: از همه همکارانم در مجموعه شهرداری پاکبانان، خدمات شهری، کارشناسان تشکر کنم. این پتانسیل در شهرداری وجود دارد که اگر تصمیم به اجرای پروژه‌ای گرفته شود، این کار انجام شود. از تقی زاده خامسی تشکر می‌کنم چون به بدنه مجموعه بسیار اعتماد داشت. وی دنبال ایده بود. در این مدت باقی مانده نیز با حضور کلایی، شهردار جدید مشهد و با وفاقی که در مجموعه شهرداری و شورای شهر وجود دارد، موفقیت‌های زیادی می‌توانیم کسب کنیم.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات