پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد ۳۴۰۰ میلیارد تومانی دولت برای بهسازی  ...

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد ۳۴۰۰ میلیارد تومانی دولت برای بهسازی ...

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد ۳۴۰۰ میلیارد تومانی دولت برای بهسازی بافت فرسوده حرم مطهر

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای کمک به بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر تعهد پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طی سه سال را کرده است که ۳۵۰ میلیارد تومان از این تعهد مربوط به سال جاری بوده و به زودی ۱۵۰ میلیارد تومان از آن با پیگیری‌های ما پرداخت می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمید بنایی که مهمان ویژه چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر در دوره پنجم بود، در این جلسه اظهار داشت: امیدواریم ما ۱۸ نفر نماینده استان که در همه کمیسیون‌های مجلس تقریبا حضور داریم، بتوانیم از این ظرفیت برای استان و مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام استفاده کنیم.
وی افزود: در جلساتی که برگزار شد، تعاملات خوبی میان نمایندگان استان با مدیریت شهری مشهد صورت گرفته است. همچنان نیز آماده همکاری با مدیریت شهری مشهد برای کمک به مردم این شهر و زائران هستیم.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پست‌های دولتی که از طرف مردم و چه از طرف دولت به ما واگذار می‌شود باید دعا کنیم عزت‌مند از آن بیرون آییم. باید تلاش کنیم که بتوانیم با ظرفیت‌هایی که در شورای شهر و مجلس داریم، دست به دست هم دهیم، تا از مردم گره گشایی کنیم. مردم و انقلاب و نظام ما را با اینجا رسانده‌اند، پس خدمت نکردن به مردم در این جایگاه‌ها، گناه است.
بنایی عنوان کرد: مدرس، مدرس ماند، چون نتوانست مباحث سیاسی او را از مسیر اصلی خود منحرف کند. ما فقط نماینده شهر خود نیستیم بلکه نماینده همه کشوریم لذا امیدوارم بتوانیم برای شهر مشهد کارهای بزرگی انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در مرکز پژوهش‌های مجلس که از همه نخبگان سیاسی تشکیل شده است و به همه نماینگان مجلس مشاوره می‌دهند، پیشنهاد دادم شورای شهر کلان شهرها نیز مرکز پژوهش‌هایی راه اندازی و با مرکز پژوهش‌های مجلس تلفیق شود تا از ظرفیت بالای آن استفاده شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ۳۴۰۰ میلیارد تومانی که دولت متعهد شده بود طی سه سال برای بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر بپردازد پیگیر آن هستم و از ۳۵۰ میلیارد تومانی که قرار بود در سال جاری برای بافت پیرامونی حرم مطهر پرداخت شود نیز قرار است به زودی مبلغی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت گردد.
بنایی ادامه داد: بحث حاشیه نشینی شهر مشهد، نه تنها ما را به عنوان یک خراسانی اذیت می‌کند بلکه در کشور هم همه ما را آزار می‌دهد.
وی در ادامه ابراز کرد: در مورد اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها نیز خودم جزو طراحان بودم زیرا بسیاری از شهرداری‌ها در مرحله ورشکستگی هستند و نیازمند درآمد پایدارند.
بنایی در ادامه با بیان این مطلب که از خامسی شهردار سابق مشهد تشکر می‌کنم و انتخاب شهردار جوان جدید برای مشهد را نیز به فال نیک می‌گیرم، افزود: حدود ۸ درصد خاک کشور به استان خراسان رضوی تعلق دارد اما هنوز نتوانسته‌ایم اعتبار لازم را به تناسب برای این استان جذب کنیم
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات