تشکر از نمایندگان مجلس برای بازگرداندن ۳۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر  ...

تشکر از نمایندگان مجلس برای بازگرداندن ۳۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ...

تشکر از نمایندگان مجلس برای بازگرداندن ۳۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها/ دعوت از شهروندان برای تماشای نمایشگاه نقاشی معلولان در نگارخانه شهر

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخاطر مصوبه هفته گذشته جهت بازگشت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکر می‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری در آغاز چهل و سومین جلسه علنی شورای پنجم، ضمن گرامیداشت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت ا... مدرس و روز مجلس، اظهار کرد: سیدحسن مدرس از شاگردان بزرگانی چون آخوند خراسانی و میرزای شیرازی و همچنین از پیشگامان مبارزه با استبداد داخلی و استعمارگران بوده است.
وی افزود: مرحوم مدرس را می‌توان بعنوان نماینده واقعی مردم تلقی کرد چرا که ضمن استقلال اقتصادی از دستگاه حکومت، هیچگاه به اعتقادات و مردم پشت نکرد.
*نمایندگان مجلس با الگوگیری از مدرس، به احقاق حقوق مردم بپردازند
حیدری ضمن تبریک این روز به تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بویژه نمایندگان استان خراسان رضوی و مشهدمقدس، گفت: امیدواریم نمایندگان ما با الگوگیری از مرحوم مدرس، در راه احقاق حقوق مردم و حفظ مصالح و منافع ملی از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.
وی در ادامه از همراهی و همکاری مجلس محترم بویژه نمایندگان استان و شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی در این دوره از مدیریت شهری تشکر کرد و گفت: این تعامل و همراهی در مدیریت شهری آثار و برکات بسیاری بهمراه داشته است.
*امید به افزایش تعاملات شورای شهر مشهد با نمایندگان مجلس در مدت باقیمانده
رئیس شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: از جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخاطر مصوبه برگشت ۳۲۰۰ میلیارد تومان از حوزه مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در اصلاح بودجه سال ۹۷ محقق شد، تشکر و قدردانی می‌کنیم.
حیدری از پیوند وثیق شورای پنجم شهر مشهد در پیوند با نمایندگان مجلس خبرداد و اظهار کرد: ظرفیت های بسیاری در این خصوص وجود دارد که کمتر موفق به استفاده از آنها شده‎ایم؛ امیدواریم این تعاملات در باقی‌مانده فعالیت شورای پنجم و مجلس شورای اسلامی بیشتر شود.
وی در ادامه با اشاره به دهم آذرماه، روز جهانی مبارزه با ایدز، گفت: آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری پنهان رو به افزایش است؛ سالانه یک میلیون نفر در جهان بخاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و از سوی دیگر آمارهای کشورما هم در این خصوص نگران کننده است.
*امکانات مدیریت شهری در اختیار ازمایش رایگان ایذر شهروندان
حیدری با تاکید بر لزوم گسترش آگاهی‌بخشی به مردم در این زمینه، تصریح کرد: این مهم امروزه بیش از پیش احساس می‌شود؛ مدیریت شهری در این خصوص همراهی خوبی داشته و امکانات حمل و نقلی را در اختیار مدیریت بهداشت مشهد قرار داده‌ایم که در سطح شهر مستقر می‌شوند تا به صورت رایگان، شهروندان بتوانند مورد آزمایش قرار گیرند.
رئیس شورای شهر مشهد افزود: امیدواریم با همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تمامی دغدغه‌مندان در رابطه با این بیماری حساس، تلاش های جدی صورت گیرد.
*دعوت از شهروندان برای تماشای نمایشگاه نقاشی معلولان در نگارخانه شهر
روز جهانی معلولان دیگر مناسبتی بود که حیدری در صحبت های آغازین خود به آن اشاره کرد و گفت: این نامگذاری با هدف ارتقا آگاهی های عمومی و پرداختن به مسائل و مشکلات این جامعه انجام شده است؛ قشر توانمندی که به خواست‎‌ها و مطالبات آنها متناسب با سایر شهروندان باید پرداخته شود تا از خدمات عمومی شهر استفاده نمایند.
حیدری از جامعه معلولان بعنوان قشری فهیم، محجوب و صبور و امیدوار یاد کرد که بهترین الگو برای باورمندی و اعتماد به نفس در جامعه هستند.
وی با بیان اینکه امروز با چهره های موفق و کارآمدی در بین معلولان روبرو هستیم، گفت: از تمامی شهروندان و همکاران عزیز در مدیریت شهری دعوت می‌کنم تا از نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان معلول مشهدی که در محل نگارخانه شهر ایجاد شده بازدید و آثار حیرت آور و فاخر ایشان را مشاهده نمایند.
رئیس شورای شهر مشهد این نمایشگاه را بهترین کارگاه آموزشی برای تعریف امیدواری و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان و آحاد مختلف برشمرد.
***اتوبوس‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان و یک میلیارد تومان برای حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی
حیدری با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در دوره جدید گام های بسزایی در خصوص توجه به جامعه معلولان داشته است، اظهارکرد: اقدامات خوبی در زمینه مناسب‌سازی فضای شهری انجام شده ولی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم؛ اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده که مناسب استفاده معلولان هستند و همچنین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی در جلسه علنی شورا به تصویب رسید.

وی در ادامه با اشاره به روز قانون اساسی، گفت: ۳۹ سال پیش مردم به میثاق‌نامه‌ای که بین دولت، ملت و حاکمیت مطرح شد، رای دادند که بعنوان قانون اساسی، فصل‌الخطابی برای تمامی آحاد جامعه، اعم از قوای‌ سه‌گانه باشد.
*لزوم تمکین به قانون اساسی و فصل الخطاب قرار دادن آن
حیدری افزود: بدون شک تمکین به قانون اساسی و فصل الخطاب قراردادن آن میتواند یکی از شاخص های مهم در حوزه انسجام و وحدت ملی باشد؛ ظرفیت های پیش‌بینی شده در قانون اساسی و اصولی که در باب حرمت و کرامت مردم، حقوق و آزادی های مردم، اقلیت های مذهبی و ... بسیار حائز اهمیت هستند و قانون را باید محور فعالیت های خود قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت از تمسک به قانون ضرر نکرده‌ایم و امیدواریم بیش از پیش توجه وافی و کافی را نسبت به این موضوع داشته باشیم.
*دانشجو، پرچمدار مبارزه با استبداد
۱۶ آذر، روز دانشجو دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: در این روز، ۳ دانشجوی گرانقدر ما بخاطر تقابل با حضور نیکسون در تهران به شهادت رسیدند؛ چندماه قبل از این اتفاق، جامعه ما با کودتا ننگین آمریکایی ها مواجه شد که نخست وزیر مورد احترام جامعه مورد عزل قرار گرفت و دانشجویانی که از این دخالت امریکایی در تعیین سرنوشت مردم خشمگین بودن، بپا خواستند و در صحن دانشگاه تهران به این درجه رفیع نائل آمدند.
حیدری گفت: دانشجو بعنوان پرچم‌دار مبارزه با استبداد و استعمار و قشری تاثیرگذار شناخته می‌شود که این تاثیر را در دوره مبارزه قبل از انقلاب، ۸ سال جنگ تحمیلی و تاکنون نیز شاهدیم.
***گرامیداشت یاد کوهنوردان مشهدی در سالگرد حادثه اشترانکوه
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی انتظار داریم که دانشجویان بعنوان موذن جامعه و در مقابله با فساد، فقر و تبعیض نقش ایفا نمایند؛ از حضور و فعالیت دانشجویان به مسائل ملی و استانی و مدیریت شهری استقبال کنیم و امیدواریم نگاه عدالت طلبانه آنها مستدام باشد.
۱۶ آذرماه، سالروز واقعه تلخی که برای کوهنوردان در اشترانکوه اتفاق افتاد، آخرین مناسبتی بود که حیدری به آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این روز، ۹ نفر از کوهنوردان عزیز ما با مقام های ملی و بین‌المللی جان به جان آفرین تقدیم کردند؛ حضور و مشارکت بی نظیر مردم در تجلیل این عزیزان نکته قابل تامل این حادثه تلخ بود که نشان از پیوند عمیق بین مردم و چهره های ماندگار و فداکارشان است.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات