حاشیه‌نشینی در مشهد دغدغه‌ای همگانی است/ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی طی روزهای آتی به منطقه ثامن داده می‌شود

حاشیه‌نشینی در مشهد دغدغه‌ای همگانی است/ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی طی روزهای آتی به منطقه ثامن داده می‌شود

حاشیه‌نشینی در مشهد دغدغه‌ای همگانی است/ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی طی روزهای آتی به منطقه ثامن داده می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمید بنایی، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت روز مجلس در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور پیدا کرده بود، به بیان مطالبی پرداخت و ضمن گرامیداشت روز مجلس، اظهارکرد: در جایگاه منتخبان مردم، اعم از مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، قانون اساسی برای ما اصل است.

بنایی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: از این ظرفیت باید به بهترین شکل استفاده نمود؛ شورای شهر مشهد تاکنون تعامل خوبی با تمامی کمیسیون های تخصصی مجلس داشته و از پتانسیل این‌ کمیسیون‌ها باید به بهترین شکل بهره برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشهدمقدس صرفا متعلق به ساکنان این شهر و استان خراسان و ایران نیست بلکه متعلق به تمامی جهان اسلام است و لذا پتانسیل‌های موجود در این شهر باید مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: مدیریت شهری مشهد از ظرفیت نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی باید استفاده نماید.

بنایی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا نماینده تمامی مردم هستند، اظهارکرد: بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و پیرو همین موضوع در مجمع نمایندگان استان از همه دانشجویان، احزاب و اقشار مختلف استفاده کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که در آن نخبگان و کارشناسان زبده در حوزه های مختلف بکارگرفته شده است، افزود: کلانشهرهای کشور نیز میتوانند نسبت به ایجاد مرکز پژوهش‌های کلانشهرها اقدام کنند و این مرکز پیوسته در تعامل و ارتباط با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باشد.

بنایی همچنین گفت: شهر مشهد پایگاه جهان اسلام است و در این خصوص فقط پیرامون حرم مطهر رضوی را نباید بینیم؛ به منظور نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی دولت متعهد به پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان شده است که ۳۵۰ میلیارد تومان بعنوان قسط اول طی ماه جاری آزادسازی خواهد شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در بودجه سالهای ۹۸ و ۹۹ مطابق با قولهایی که داده شده، اعتبار مربوطه اختصاص یابد؛ موضوع حاشیه‌نشینی در شهر مشهد، دغدغه تمام کشور است و باید برای رفع این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

بنایی ضمن تقدیر از زحمات شورای پنجم شهر مشهد و تلاش های شهردار سابق، تقی‌زاده خامسی، اظهاکرد: انتخاب آقای کلایی را بعنوان شهردار جدید و جوان برای مشهدمقدس، به فال نیک می‌گیریم و برای ایشان آرزوی توفیق داریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات