خبری خوش برای شهروندان و دوستداران محیط زیست

خبری خوش برای شهروندان و دوستداران محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، محمد علی حیدری با اعلام این خبر، افزود: طبق تاکید شهردار محترم مبنی بر پیگیری و به نتیجه رساندن طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر چناران، از چندی پیش این موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت و با پیگیریهایی که انجام شد، هم اکنون شاهد به ثمر رسیدن آن در شهرمان هستیم.
وی بیان کرد: این طرح پس از تایید نهایی و با حضورکارشناسان سازمان همیاریهای استان خراسان رضوی مبنی بر قابلیت اجرا و فراهم بودن بسترهای لازم آغاز شد.
این مقام مسول در شهرداری چناران، گفت: بعد از بازدید میدانی کارشناسان سازمان همیاری ها از فعالیتهای بسیار خوب دبستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) در حوزه تفکیک زباله از مبدا طرح تفکیک پسماندهای خشک شهر چناران کلید خورد.
ریس اداره نظارت بر خدمات شهری شهرداری، اظهار داشت: با عقد قرارداد بین شهرداری و سازمان همیاری شهرداریهای استان به عنوان سرمایه گذار و بهره بردار تا پایان ماه جاری کلیه ادارات و مدارس و در فاز بعدی کلیه منازل مسکونی شهر چناران به باکس های تفکیک پسماند تجهیز خواهند شد.
حیدری با اشاره به مزایای اجرای طرح تفکیک زباله، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح کارت الکترونیکی با عنوان "بازیافت کارت" بین شهروندان توزیع شده و همشهریان عزیز می توانند علاوه بر حفظ محیط زیست و تولید کمتر زباله ، به اقتصاد خانواده خود کمک کنند.

وی گفت: در این طرح شهروندان پس از تفکیک پسماندهای خشک خود در منزل با مراجعه حضوری به پایگاههای بازیافت یا خودروهای سیاری که در فواصل زمانی منظم به درب منازل همشهریان گرامی ما عزیمت می کنند و پس از تحویل آن، طبق قیمت مصوب از آنان خریداری و «بازیافت کارت »آنان شارژ خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: طراحی اپلیکیشن موبایلی با امکانات آگاهی از میزان شارژ ، آگاهی از میزان امتیاز برای قرعه کشی جشن بازیافت ، آموزشهای شهروندی و لیست قیمتها از دیگر مزایای این طرح خواهد بود که شهروندان از آن بهره مند میشوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات