شهروندان چنارانی با جشنواره لبو به استقبال شب یلدا  میروند.

شهروندان چنارانی با جشنواره لبو به استقبال شب یلدا میروند.

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، دکتر ابوالقاسم دشتی با بیان اینکه به دنبال گسترش نشاط شهروندی در سطح شهر هستیم گفت: مجموعه مدیریت شهری برای برگزاری «جشنواره لبو» آماده شده است.
وی در جلسه برگزاری این جشنواره که با حضور شهردار، جانشین فرماندهی منطقه انتظامی، نمایندگانی از ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، امور عشایری، کارخانه قند و اعضای ثمن شهریاران جوان چناران در محل دفتر این شهر انجام شد با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای برپایی مطلوب این مراسم و اهمیت ترویج فرهنگ شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان اظهار داشت؛ توجه مسولین شهری به ضرورت اجرای برنامه های مفرح فرهنگی هم راستا با آداب و رسوم کهن در بین خانواده ها و جامعه باید مورد تاکید قرار گیرد، لذا مانیز به همین منظور برای دومین سال و یک هفته مانده به شب یلدا به دنبال اجرای این جشن هستیم.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، عنوان کرد: چون این شهرستان بعنوان یکی از قطب‌های تولید محصول چغندر قند در سطح استان و کشور محسوب میشود بدنبال این هستیم با اجرای جشنواره لبو این برنامه را بصورت یک رویداد فرهنگی ویژه این شهر به ثبت رسانیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای اینگونه برنامه ها در سطح شهرستان کمتر صورت میگیرد، امیدواریم بتوانیم با جشنهای مختلفی که به همت شهرداری در طول سال به مناسبت‌های مختلف انجام میگردد، این خلا را پر کنیم.
در ادامه این جلسه مهندس هادی بارویی، شهردار چناران نیز افزود: به دنبال استقبال بسیار گسترده مردم عزیزمان که در سال گذشته از این جشنواره بعمل آوردند، امسال در ۲۲ آذر ماه یک هفته مانده به شب یلدا برنامه برگزار میشود تا شهروندان گرامی به مراسم آیینی خود در شب یلدا هم با فراغ بپردارند.
وی گفت: در برنامه امسال با اطلاع رسانی خوبی که توسط دوستان خوبمان در ثمن شهریاران جوان مدتی پیش از طریق فضای مجازی صورت گرفت برنامه های متنوع فرهنگی و هنری تدارک دیده شده است که انشالله با حضور چشمگیر مردم چناران به نمایش در خواهد آمد.
شهردار چناران تصریح کرد: شاهد بودیم که در سال قبل با ذوق و سلیقه برخی از شهروندان از «چغندر قند» فرآورده های مختلفی طبخ شد که کام حاضرین در جشن لبو را شیرین تر کرد.
این مقام مسول با اشاره به اینکه در جشنواره امسال میهمانان مختلفی از نقاط مختلف استان خواهیم داشت، گفت؛ قصد داریم به نفرات برتری که توسط تیم داوری انتخاب میشوند و از محصول چغندر قند همزمان با طبخ لبو مشتقات دیگری بوجود آورند، جوایز نفیسی را اهدا کنیم.
گفتنی است امسال جشنواره لبو در روز پنج شنبه ۲۲ آذرماه جاری در محل سالن ورزشی تختی واقع در بهشتی پانزده از ساعت ۶عصر لغایت ۱۱شب برگزار میگردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات