عریضه انجمن توسعه مردمی دامغان به ریاست محترم جمهور

عریضه انجمن توسعه مردمی دامغان به ریاست محترم جمهور

در عریضه انجمن مردمی توسعه دامغان به ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی درخواست ها، پیشنهادات، راهکارها برای استقرار عدالت و رفع تبعیض ها در سطح استان سمنان به شرح ذیل آمده است.

مشروح نامه به شرح زیر می باشد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

با اهداء سلام وعرض خیر مقدم به استان پهناور و قهرمان پرور سمنان، انجمن مردمی توسعه شهرستان دامغان با عضویت و فعالیت بیش از چهارصد نفر از نخبگان و موثرین دامغانی بیش از ده سال مشغول به فعالیت بوده و هست، این انجمن در طی دوران حیات طیبه خود گاه مورد اقبال دولتمردان قرار گرفته و گاه همچون شهر مظلوممان مورد بی مهری وکم لطفی بوده است که به نظر می­رسد این سالها علیرغم تاکید حضرتعالی بر استفاده از خرد جمعی وظرفیت تشکلهای غیردولتی، متاسفانه این تشکل از سوی مسئولان مرتبط استانی به فراموشی سپرده شده و به نظرات و پیشنهادات صائب آنها برای سازندگی استان و شهرستان هیچ وقعی ننهاده اند وحتی دریغ از اجازه یک ملاقات حضوری توسط استاندار قبلی جناب آقای چاوشی، در حالیکه این انجمن ظرفیت وقایلیت های زیادی داشته ودارد ودر صورت اقبال واعتناء دولتمردان می توانند مشاوره ها و خدمات رایگان و کم هزینه ای تقدیم دولت و ملت نمایند. ولی افسوس …

واما شورای مرکزی این انجمن در آستانه حضور حضرتعالی در استان سمنان، به همراه نمایندگان دیگر تشکلهای فعال شهرستان جلسه ای در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۱۰ منعقد نموده و بعد از دو ساعت بحث و تبادل نظر و با عنایت به مطالعات قبلی، مقرر نمود مواردی به شرح ذیل، البته به رسم اجمال تقدیم جنابعالی نماید، باشد که انشاء ا… مورد عنایت قرار گرفته ودستور بررسی و رسیدگی صادر فرمایید.

۱- پیگیری وشفاف سازی در خصوص مصوبات سفرهای قبلی ریاست محترم جمهور وهیئت همراه به استان سمنان و تعیین و راست آزمایی میزان پیشرفت هریک از پروژه های مصوب در شهرهای مختلف استان و اولویت دادن به شهرهای کمتر برخوردار در مصوبات این دوره از سفر.

۲- اگر معیار حرکت وسازندگی وتوسعه کشور نقشه راه وسند چشم انداز ۲۰ ساله کشور می­ باشد که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری وجنابعالی بوده است، چرا کار گزاران دولتی وبرنامه ریزان استانی از آن عدول کرده وبرخی از امهات آنرا نادیده انگاشته وبنا به سلیقه خود یا گرایشات منطقه ای وشهرستانی با تحریف وتغییر در متن سند چشم انداز طرح های جدیدی را جایگزین طرح های اساسی ومنطقی ومطالعه شده مندرج در سند چشم انداز توسعه استانی نموده اند. از جمله این موارد احداث جاده راه آهن بندر امیر آباد دامغان بندرعباس می باشد که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته وگویا بحث براحداث این خط ریلی از مناطق دیگر استان می­باشد !! موارد دیگری از تحریف وانحراف از سند چشم انداز وجود دارد که در صورت لزوم و درخواست ارایه خواهد شد.

۳- موضوع انتقال آب از دریای مازندران بحث چندین ساله مردم ودولت می باشد که در صورت عملیاتی شدن آن سهم بسزایی در اشتغال زایی، افزایش تولیدات ملی در مسیر خود کفایی کشور ورونق استان خواهد داشت.

۴- به نظر می رسد تصویب و دستور اهتمام به تکمیل وراه اندازی پروژه های مصوب سفرهای قبلی، اولویت بیشتری از مطرح نمودن وتصویب پروژه های جدید دارد. در این صورت ممکن است برخی از شهرستان ها که هم اکنون برخوردار از اجرای کامل یا درصد بالایی از اجرای پروژه های سفرهای قبل هستند همچنان برخوردار وپیشرو باشند در حالیکه برخی از مناطق وشهرستانها از جمله شهرستان دامغان که در حال حاضر کمتر برخوردار هستند همچنان در محرومیت باقی بمانند.

۵- همانطوریکه استحضار دارید شهرستان دامغان با قدمت تاریخی ۷ هزار ساله و دارابودن اماکن تاریخی ومذهبی متعدد وبرخورداری از مناطق گردشگری بسیار جذاب وکم نظیر وقرار گرفتن در کریدور شرق وغرب وشمال وجنوب، فرصت بسیار مناسب ومنطقی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری می باشدولکن متاسفانه تاکنون کمترین توجه به مرمت ونگهداری اماکن تاریخی این شهرستان شده ودر بخش سرمایه گذاری نیز اراده خاصی وجود نداشته تا زیر ساختاهای جذب گردشگر را فراهم سازد. بطوریکه در حال حاضر این شهرستان حتی از داشتن یک هتل معمولی محروم  می باشد .بنابراین استدعا دارد دستور فرمایید ضمن راست آزمایی ادعای مکتوب ما مبنی بر محرومیت از سرمایه گذاری ومرمت و … عنایت خاصی در این زمینه به شهرستان دامغان واماکن تاریخی آن که در حقیقت سرمایه ها و ذخایر تمدن بشری به حساب می­آیند، مبذول فرمایید.

۶- رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل با عزمی راسختر وسرعتی فزاینده تر، چون برخی از این سرمایه گذاران ارجمند در حال غرق و فنا و نیستی هستند، تدابیر واقدامات لاک پشتی فعلی کار ساز نمی­باشد. تصمیم­ گیری در اتاق های درب بسته، وضع را از آنچه هست وخیم تر خواهد نمود. به نظر می­رسد تعیین هیئتی با اختیارات کافی برای رسیدگی به این معظل، برای ایجاد اشتغال ورفع موانع تولید موثر وکارساز باشد.

توفیقات روز افزون حضرتعالی واعضاء محترم هیئت دولت را ازایزد منان مسئلت داریم.

با سپاس فراوان

رئیس شورای مرکزی انجمن مردمی توسعه شهرستان دامغان

رضا زارع زاده

۱۳۹۷/۰۹/۱۳

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر دامغان

    منبع خبر

    شورای شهر دامغان

    شورای شهر دامغان یک شورای شهر در شهر دامغان می باشد

      نظرات