نامه رئیس شورای اسلامی شهر دامغان به ریاست محترم جمهوری

نامه رئیس شورای اسلامی شهر دامغان به ریاست محترم جمهوری

محضر مبارک ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حضرت حجت الاسلام  والمسلمین دکتر حسن روحانی

با اهداء سلام و تحیت

موجب بسی افتخار و مباهات است که رئیس جمهور اعتدال خواه به  همراه هیئت محترم دولت را در جمع مردم با صفا، مشتاق و ولایت مدار استان سمنان زیارت می کنیم. انشاءا… این سفر برای مردم مومن و انقلابی استان به ویژه  اهالی شهید پرور شهرستان دامغان قرین خیر و برکت باشد.

مردم شریف دامغان ضمن قدر دانی از خدمات تمامی مسئولان دلسوز نظام بویژه دولت محترم خواهان رعایت عدالت و انصاف در تقسیم اعتبارات و امکانات در سطح استانمی باشند. آمار و ارقام و اطلاعات موجود از وضعیت کنونی شهرستان در کلیه بخشها حاکی از عدم رعایت حق وحقوق این شهر در گذشته بوده است . که این امر بارها از طرف مسئولین محلی و رسانه ها عنوان شده است. شورای اسلامی شهر دامغان امیدوار است در این سفرپر خیر و برکت حضرتعالی گام مهمی درجهت اصلاح روند اداره امور استان برداشته شود و موجبات رعایت عدالت و انصاف در توزیع امکانات ملّی و استانی فراهم گردد. آقای رئیس جمهور سفر اول  و دوم حضرت عالی و هیئت محترم دولت به استان سمنان منشاء خدمات ارزشمند و اقدامات عمرانی و رفاهی زیادی برای استان و این شهرستان بود که شایسته است به عنوان منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر دامغان نهایت سپاس و تشکر را از جنابعالی و هیئت محترم دولت داشته باشیم. علیرغم اقدامات و خدمات انجام شده تعدادی از طرحهای مصوب سفر اول و دوم تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته ، طرحهایی چون ساخت استادیوم ورزشی ، تامین آب مورد نیاز شهرستان (آب شرب ، کشاورزی ، صنعتی) که اخیراً گامهای موثری در این زمینه برداشته شده ولی اجرایی نمودن آن دستورات موکد و حمایت جدی حضرتعالی رامی طلبد.  تکمیل جاده دامغان – گلوگاه و جاده چشمه علی به سه راهی فولاد محله، ساخت مراکز صنعتی بزرگ برای ایجاد اشتغال و… تاکنون توفیق قابل ملاحظه ای نداشته که استمرار این امر دیدگاه مردم را نسبت به خدمات شبانه روزی دولت محترم خدشه دار می سازد و قطعاً بهانه ای  به دست بدخواهان دولت خدمتگزار خواهد داد. علیهذا با عنایت به مراتب فوق الذکر اهمّ مشکلات ، کمبودها و نارسائی های موجود در این شهرستان به همراه پیشنهادات اجرایی به شکلی موجز خدمتتان ارائه می گردد.

۱- معضل بیکاری :

در این شهرستان براساس آمار های موجود درصد بیکاری حدود ۱۸% اعلام گردیده است که به نظر می رسد تا با توجه به شواهد و قرائن موجود و مراجعات حضوری مردم در طول دوره شورای اسلامی آمار واقعی بیش از درصد اعلام شده باشد. بطوریکه در سالهای گذشته و اخیر آمار تعطیلی کارخانجات فعال دامغان ، افزایش یافته وطبیعتاً بر آمار بیکاری افزوده است. هر چند همین آمار نیز بالاترین میزان بیکاری را در استان نشان می دهد به عنوان نمونه به جهت وجود شش شهرک صنعتی در شهرسمنان و کارخانه های متعدد در جای جای آن شهرستان، جمعیت دیگر شهرهای استان و شهرهای شمالی کشور را به طرف مرکزیت استان سوق داده است. علیرغم تلاش تمامی مسئولان دلسوز نظام مشکل بیکاری در این شهرستان در حال تبدیل شدن به بحران اجتماعی و اقتصادی است و به نوعی اکثر خانواده ها با این معضل دست به گریبان هستند . و هم اکنون دستان خسته و چشمان منتظر مردم محروم این شهرستان متوجه اقدامات و توجهات رئیس جمهور  محترم و هیئت دولت پرتلاش می­باشد تا   انشاء ا… فرجی حاصل شود و فرزندان و جوانان بیکارشان از کمند زجر آور بیکاری رهایی یابند.

جناب آقای دکتر روحانی!!  همه مسئولان و مردم انقلابی شهرستان دامغان یکصدا تقاضای ساخت چند مرکزصنعتی بزرگ را دارند تا بدین طریق مشکل بیکاری شهرستان مرتفع گردد و باید به این نکته اذعان شود که شرط دولت محترم مبنی بر مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بدلایل گوناگون از جمله عدم تعامل مناسب بانکها محقق نشد. لذا مصرانه تقاضا داریم موافقت فرمائید چند طرح بزرگ اقتصادی با سرمایه گذاری بخش دولتی در شهرستان دامغان اجراء گردد تا انشاءا… بخشی از معضل بیکاری شهرستان برطرف گردد. ضمناً مشارکت بانکها و واقعی نمودن اعطای وام توسط بانکها به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری امری موثر و کارگشا خواهد بود.

موضوع دیگر در این خصوص تعیین هیئتی از طرف جنابعالی با مشارکت استاندار محترم و دیگر مسئولین استانی برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل موجود در شهرک صنعتی و دیگر مناطق شهرستان می باشد که این امر نیز منجربه حل مشکل سرمایه گذاران فعلی و تشویق دیگران به سرمایه گذاری و اشتغال هزاران نفر خواهدشد.

تهیه طرحهای دقیق کوچک و بزرگ اقتصادی توسط کارشناسان ادارات ذیربط در امر سرمایه گذاری از قبیل اداره صنایع ، جهاد کشاورزی ، کار و امور اجتماعی ، تعاون و… امری ضروری و مفید به نظرمی رسد با توجه به شرایط اقلیمی و میزان توان سرمایه گذاری افراد ( جوانان و داوطلبین سرمایه گذاری) در اختیار آنها قرار گیرد تا افراد سرمایه گذار در چمبره تهیه طرح و توجیهات آن گرفتار نشوند.

۲-  میراث فرهنگی و گردشگری :

قدمت شهرستان دامغان به لحاظ تاریخی و باستانی بر هیچ کس پوشیده نیست . وجود قدیمی ترین مسجد ایران یعنی تاریخانه در این شهر و تپه حصار با قدمتی هفت هزار ساله و آثار و ابنیه متعدد باستانی و تاریخی ومذهبی و فرهنگی و گردشگری خود گویای این مطلب است که خوشبختانه بیش از ۱۲۰مورد از آثار فوق تاکنون به ثبت ملیرسیده است. لازم به ذکر است این شهرستان حدود ۴۰۰ اثر باستانی و مراکز گردشگری دارد که توجه به آن می تواند در جذب گردشگر بسیار مفید باشد. ضمناً توجه شایسته و بایسته به مجموعه تاریخی چشمه علی به عنوان عمده ترین مرکز تفریحی شهرستان و سایر آثار تاریخی دامغان که بعضاً با مشکلاتی مواجه می باشند از ضروریات به نظر می رسد. رسیدگی به امور مربوط به میراث فرهنگی شهرستان می تواند در جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر بسیار موثر باشد. لازم به ذکر است طرحهایی چون احداث بیست مجموعه رفاهی و بین راهی –  احداث سی مجموعه سرویسهای بهداشتی –  احداث پنج هتل –  احداث ده مجموعه کمپینگ –  انجام مطالعات لازم جهت ایجاد پایگاه پژوهشی زبان شناختی در شهرستانهای استان –  انجام مطالعات ، طراحی و مرمت دوازده کاروانسرا در استان-  مطالعه، ساماندهی و مرمت محوطه های تاریخی و بُقاع متبرکه و آرامگاه مشایخ – انجام مطالعات و ایجاد بازارچه و شهرک صنایع دستی در شهرهای استان – تملک و آزاد سازی حریم آثار تاریخی استان و… مربوط به سازمان میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری در سفرهای قبلی روسای دولت بوده، که متاسفانه توفیق اجرایی کمی داشته و بیشتر موارد درشهرمرکز استان محقق شده ولی در دامغان کمترین توفیق را داشته است. پیشنهاد واضح ما دراین خصوص تقویت و گسترش موزه باستان شناسی و مردم شناسی ( که در حال انجام می باشد و نیاز به حمایت و تاکید بیشتر حضرتعالی دارد) تحقق کامل مصوبات سفرهای قبلی دولت درخصوص مسایل مربوط به میراث فرهنگی ، کمک به بازسازی و رونق آثار باستانی دامغان مراکزی ، چون مسجد تاریخانه ، مجموعه چشمه علی ، تپه حصار ، پیرعلمدار ، گردکوه ، قلعه منصور کوه ، قلعه مهرنگارو… می باشد.

۳– وضعیت آب شرب و آب کشاورزی و صنعتی

موقعیت اقلیمی استان و به تبع آن شهرستان دامغان به گونه ای است که مشکل آب جزء مشکلات اساسی و دیرینه آن می باشد. انتقال آب از سرچشمه های شمالی ونکاء رود و دریای مازندران به دامغان از خواسته های به حق مردم شهید پرور دامغان و استان سمنان بوده که درحال حاضر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. آب شرب شهروندان نیز با استانداردهای متعارف سازگاری نداشته و به لحاظ کیفی و گوارایی دچار مشکل می باشد. که مردم همواره برای تامین آب شرب خود راهی مراکز تصفیه آب و یا چشمه سارهای اطراف شهر می باشند البته با همت مسئولین محترم کار احداث تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه انجام شده درحالیکه مصرف فعلی آب در دامغان بطور متوسط ۳۰۰  لیتر در ثانیه می باشد. حال مصرانه تقاضا داریم دستور فرمائید در این زمینه مطالعه کافی انجام گرفته و نیازهای واقعی شهر برای زمان حال وآینده پیش بینی گردد تا درآینده مورد انتقاد مردم واقع نشویم. ضمناً تسریع در تامین آب مورد نیاز کشاورزان و بخش صنعت  از محل انتقال آب از دریای خزر نیز مورد تاکید مجدد می  باشد.

۴– راه و جاده :

موقعیت جغرافیایی دامغان به گونه ای است که در چهار راه شمال و جنوب شرق و غرب قرار گرفته است. مقایسه جاده های درون استان با جاده های موجود در حوزه شهرستان دامغان گویای محرومیت این شهرستان می باشد. اخیراً اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است که بسیار کند و ناکافی می باشد. به عنوان نمونه قسمتی از جاده دامغان گلوگاه سالیان متمادی نیازمند مرمت و بازسازی است. جاده چشمه علی فولاد محله بسیار باریک و نامناسب می باشد . و هر از چند گاهی حوادث دلخراشی می آفریند .

جاده دامغان اصفهان به علت کم عرض بودن و مشکلات دیگر موجب بروز حوادث ناگوارمتعددی می شود. یقیناً عنایت و توجه به بخش راه و جاده که شریان مهم اقتصادی محسوب می شود می تواند دامغان را متحول سازد. لازم به توضیح می باشد که مصوبات سفرهای قبلی هیئت محترم دولت در این مورد که عمده آنها شامل احداث راه اصلی دامغان فولاد محله و افزایش اعتبارات طرح احداث ، بهسازی و مرمت محورکویری جندق معلمان – دامغان به عنوان ترانزیت شمال جنوب بوده توفیق چندانی نداشته و به کندی انجام می گیرد که این امر مورد انتقاد مردم قرار گرفته است. مشاهده وضعیت جاده های فوق منهای توجه به گزارشات مکتوب ارائه شده مبین واقعیتها خواهدبود در حال حاضر پیمانکاران مربوطه اعلام می دارند بواسطه طلبکاری زیاد از دولت قادر به ادامه وتکمیل جاده های مزبور نمی باشند.

بحث دیگر مغفول ماندن مطالعات و اجرای خط راه آهن بندر امیر آباد به دامغان و درنهایت اتصال آن از طریق خط راه آهن دامغان به مشهد و تهران ودر آینده دامغان به اصفهان می باشد که این امر در سند چشم انداز توسعه بیست ساله استان آمده ولی متاسفانه در سفرهای قبلی خطوط راه آهنی که در سند چشم انداز استان پیش بینی نشده مطرح و برای آن بودجه اختصاص یافته  ولی خط راه آهن مزبور مورد غفلت واقع شده در حالیکه اجرای این امر از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای استان و شهرستان بسیار ضروری ومفید و مقرون به صرفه می باشد.

۵ –  بهداشت و درمان و تامین اجتماعی

کمک به تجهیز بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ولایت دامغان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن ، گام موثری برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود شورای اسلامی شهر به نوبه خود از بذل عنایت و مساعدتهای دولت محترم در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تقدیر و تشکر به عمل می آورد ولیکن در کنار این خدمت بزرگ مشکلات عدیده در بخش بهداشت و درمان همچنان مردم انقلابی این شهرستان را می آزارد.

کمبود امکانات پزشکی، از قبیل دستگاه اسکن قلب، آنژیوگرافی قلب، دستگاه جدید دیالیز و.. مشهود می باشد. نبود وسایل مکفی پزشکی اکثر شهروندان محترم را همه روزه راهی شهرهای مجاور سمنان و شاهرود می نماید که انجام این امر علاوه برتحمیل هزینه های گزاف مالی برمردم سلامتی و جان آنها را به مخاطره می اندازد.

تقاضای خاضعانه ما دستور مطالعه و مقایسه وضع موجود استان از لحاظ امکانات بهداشتی و پزشکی شهرهای استان  می باشد و اگر محرومیت مردم این شهرستان که اظهر من الشمس می باشدبه چشم بزرگواران مسئول بهداشت و درمان کشور و استان آمد چاره ای بیاندیشند وامکانات و تجهیزات لازم را برای مردم این شهرستان نیز فراهم نمایند.

در بخش تامین اجتماعی، با عنایت به تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان تنها امکانات بهداشتی و درمانی این شهر در این حوزه یک درمانگاه عمومی است که به صورت شبانه روزی اداره می شود و هم اکنون این درمانگاه به جهت عمومی بودن از امکانات لازم برخوردار نمی باشد. بسیاری از بخشها که متاسفانه درحداقل امکانات تخصصی در بخش پزشکان و داروهای خاص بی بهره است . با پیگیریهای به عمل آمده مسئولین مربوطه در استان قول داده اند درمانگاه عمومی را به کلینیک تخصصی ارتقاء دهند که این امر هنوز محقق نشده است. مقایسه مجموعه امکانات درمانی و بهداشتی تامین اجتماعی در شهرهای استان، مردم دامغان را به جهت عدم رعایت عدالت و انصاف رنج داده است به طوری که در مرکزیت استان علاوه بر وفور امکانات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت و درمان ، در حوزه سازمان تامین اجتماعی نیز یک بیمارستان مستقل و ۲ درمانگاه تخصصی شبانه روزی فعالیت دارند که برابر اعلام مسئولین ذیربطدرمانگاه تخصصی دیگری نیز در مرکز استان در حال ساخت می باشد. اما شهرستان دامغان با دارا بودن تنها درمانگاه عمومی آنهم در ساختمانی فرسوده و درمعرض خطر از حداقل امکانات تخصصی پزشکی بی بهره است. که این امر سبب نارضایتی و گله مندی پی درپی بیمه شدگان تامین اجتماعی شده است. دستور رسیدگی به این امر نیز می تواند زخم کهنه بیمه شدگان تامین اجتماعی را التیام بخشد.مشکل دیگر در این بخش ارایه لیست های بیمه برخی از شرکتها و موسسات از جمله شرکت البرزشرقی، شرکت گاز، راه آهن، سازمان تبلیغات اسلامی و… به شهرهای اطراف می باشد که این امر سبب افت آمار بیمه شدگان شهرستان و به تبع آن محرومیت از بسیاری از امکانات بهداشتی و درمانی می شود. رسیدگی به این معضل نیز کمک شایانی به امر بهداشت و درمان وبرخورداری بیشتر بیمه شدگان تامین اجتماعی خواهد نمود.

در مورد دانشکده بهداشت دامغان نیزبه عرض می رسانیم که ساختمان جدید دانشکده بهداشت نیازمند حمایت و مساعدت مالی می باشد ضمن اینکه تجمیع واحدهای خدماتی دانشکده مزبور از جمله سالن ورزشی، غذاخوری، کتابخانه و… در پردیس دانشکده امر لازم و ضروری به نظر می رسد.

نکته دیگر تامین بودجه لازم برای محوطه سازی آن دانشکده می باشد که هم اکنون مورد غفلت واقع شده است.

۶ – تعامل سیستم بانکی:

براساس اعلام مسئولین مربوطه در بخش طرح های اشتغال زای زود بازده ، استان سمنان به لحاظ نوع تعامل و همکاری نظام بانکی با داوطلبین در رده های آخر قرار دارد. بنا براطلاعات و آمار موجود این وضعیت درشهرستان دامغان وخیم تر می باشد. تا جایی که برخی بانک ها حتی در دادن وام های قرض الحسنه ازدواج همکاری بایسته و شایسته ای ندارند که این امر همچنان موجبات گله مندی زوج های جوان را فراهم آورده است . فراهم آوردن تسهیلات بیشتر به منظور جبران گذشته و روانسازی اقدامات بانکها می تواند زمینه ساز اشتغال خیل جوانان بیکار و افزایش درآمد مکفی فعالان عرصه تولید باشد متوقف شدن طرحهای اشتغال زایی زیاد پشت باجه های پرداخت بانکهای عامل طرحهای اقتصادی گواه و شاهد این مدعا می باشد.

۷ – کمبود امکانات ورزشی

از دیگر مشکلات شهرستان کمبود فضا و امکانات ورزشی به ویژه در بخش بانوان می باشد که اقدام برای تکمیل مجموعه استادیوم انقلاب و تسریع در ساخت استادیوم ۷ هزار نفری در زمین تعیین شده برای این موضوع در ضلع شمالی دانشگاه دامغان می تواند رهگشا باشد. امکانات و فضاهای ورزشی شهرستان دامغان به نسبت شهرهای دیگر استان کمتر و پاسخگوی نیازهای شهروندان محترم نمی باشد. در سند چشم انداز توسعه استان برای جبران امر فوق پیش بینی احداث استادیوم ۷ هزار نفری شده است که متاسفانه در سفردولت قبل استادیوم ۷ هزار نفری به ۵ هزار نفری تقلیل می یابد. و برای اجرای آن در سالهای ۸۶ به مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال تخصیص یافته و الباقی بودجه در سال ۸۷ پیش بینی شده بود. ولیکن متاسفانه با گذشت چندین سال اقدام موثری برای تکمیل و راه اندازی طرح فوق صورت نگرفته است در حالیکه مشابه همین طرح در شهر همجوار دامغان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در پایان استدعا دارد دستور فرمائید بطور مقایسه ای امکانات ورزشی شهرهای استان را بررسی شهرهای محرومتر، از امکانات و اعتبارات بیشتر برخوردار شوندتا شعار عدالت محوری دولت محترم در عرصه ورزش استان سمنان نیز به منصه ظهور برسد.

تکمیل استادیوم انقلاب ساخت مجتمع ورزشی بانوان احداث حداقل دو زمین چمن (تنها زمین چمن موجود شهرستان مربوط به سالهای قبل از انقلاب می باشد که در حال حاضر کارایی مناسبی ندارد) تجهیز هیئت های ورزشی شهرستان بویژه هیئت قایقرانی برای استفاده شهروندان از سد شهید شاهچراغی تکمیل پایگاه قهرمانی احداث خانه کشتی با توجه به استعدادهای درخشان در شهرستان از جمله طرحهایی می باشند که مورد انتظار شهروندان و ورزش دوستان دامغانی از رئیس جمهور محبوب خود می باشد.

۸- آموزش عالی

در زمینه آموزش عالی اقدام دولت محترم درزمینه ارتقاء دانشکده علوم پایه دامغان به دانشگاه جامع امری بس ستودنی می باشد.و لیکن ساخت و اجرای طرحهای مربوط به دانشکده های جدید جدی گرفته نشده و به نظر می رسد سیاست رفع الوقت توسط مسئولین دانشگاه اتخاذ شده است ، که دستور رسیدگی و مطالعه امر فوق توسط حضرتعالی و وزیر محترم علوم بسیار کارساز و مفید خواهد بود.

در خصوص دانشکده بهداشت که الحمدالله ساختمان آن تکمیل و مورد بهره برداری قرارگرفته است ، انتظار است در حال احداث می باشد  رشته های جدیدی بویژه در بخش تحصیلات تکمیلی تخصیص داده شود وبا تبدیل آن به دانشگاه علوم پزشکی زمینه ارتقاء بهداشت و درمان شهرستان و تربیت نیروهای متخصص در امر بهداشت و درمان فراهم می گردد.

در مورد دانشگاه پیام نور حمایتهای دولت محترم از توسعه این دانشگاه قابل تقدیر می باشد.

تخصیص رشته های مناسب و مورد نیاز منطقه درسطح دکتری و کارشناسی ارشد در مراکز آموزش عالی شهرستان  امیدی تازه در دل دانشجویان عزیز دامغانی و هم استانی ایجاد خواهد نمود.

۹ – توسعه و عمران شهری

همانطور که استحضار دارید شهرداریها با اتکاء به درآمد های حاصل از ارایه خدمات به شهروندان می بایست هزینه های جاری و عمرانی خود را تامین نمایند و دولت محترم صرفاً در بخشی از طرحها و برنامه های ویژه مساعدتهای محدودی دارد. شهرداریهای شهرهای کوچک با توجه به تنگناها و محدودیت های درآمدی قادر به تامین هزینه های جاری و انجام طرحهای عمرانی متناسب با شان مردم و ضرورتهای زمان نمی باشند. لذا از حضرتعالی استدعا داریم با توجه به شناخت اجمالی از این شهرستان و پتانسیلهای موجود آن دستور فرمائید در زمینه های ذیل شورای اسلامی شهر و شهرداری دامغان را مساعدت فرمایند.

۱ کمک به احیاء بافت قدیم وفرسوده شهر که در طرح تفصیلی جدید شهر حدود ۴۵۰ هکتار در کمیسیون ماده ۵ شورای شهرسازی استان مصوب گردیده است.

۲ مساعدت برای احیاء، بازسازی و تامین امکانات و مبلمان لازم برای پارک ۴۴ هکتاری دانشجوی دامغان که در مسیر ایاب و ذهاب خیل عظیم زایران ثامن الحجج (ع) قرار گرفته. سرمایه فعلی پارک مزبور فقط درختانی سبز و رو به رشد و یک استخر ذخیره آب می باشد تامین امکانات اولیه وضروری از قبیل برق رسانی و آب رسانی به سرتاسرپارک ، وسایل ورزشی و تفریحی، نمازخانه مناسب، کمک به تکمیل و راه اندازی دریاچه پارک از جمله انتظارات شهروندان محترم دامغان در این خصوص می باشد.

۳ کمک به احداث یک باب فرهنگسرای مناسب به وجود بیش از ۱۷ هزار دانشجو و شهروندان و جوانان علاقمند به مسایل فرهنگی

۴ کمک به اجرای طرحهای ترافیکی و احداث خیابانهای جدید به موازات رشد جمعیت و افزایش بار ترافیکی معابر و خیابانهای قدیمی شهر و ساخت پارکینگ در مناطق مختلف شهر به جهت حل یکی از مشکلات اساسی شهروندان محترم.

۵- کمک در خصوص زیرسازی ، جدول و اسفالت کوچه ها وخیابا نهای خاکی قدیمی شهر و خیابانها و بلوارهای جدید الاحداث سطح شهر، با توجه به عدم توانایی مالی شهرداری دامغان

۶- با توجه به مشکل آب گرفتگی کوچه ها و سایر معابر شهردر بارندگی های شدید بودجه مناسبی در نظرگرفته شود تا لااقل نقاط خطر آفرین بازسازی و اصلاح شوند.ضمناً از محل ماده ۱۰و ۱۲ ( بودجه های حوادث غیرمترقبه) مساعدت لازم صورت پذیرد تا پروژه های در حال اجرا جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهر به اتمام برسد.

۷-کمک به احداث یک باب فرهنگ سرا در شهرستان می تواند به اعتلای فرهنگ و غنی سازی اوقات فراغت جوانان عزیز و ایجاد نشاط و شادابی شهروندان کمک شایانی نماید.

در پایان آرزوی موفقیت روز افزون برای حضرتعالی و همه خدمتگزاران صدیق به نظام جمهوری اسلامی داریم.

با تشکر

رضا زارع زاده

رئیس شورای اسلامی شهردامغا ن

۱۳۹۷/۰۹/۱۳

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر دامغان

    منبع خبر

    شورای شهر دامغان

    شورای شهر دامغان یک شورای شهر در شهر دامغان می باشد

      نظرات