رویکرد شهرداری، انتخاب متخصصین شهرسازی به عنوان شهرداران مناطق است

رویکرد شهرداری، انتخاب متخصصین شهرسازی به عنوان شهرداران مناطق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور خاطرنشان ساخت: در این اندیشه شهرداران مناطق از افراد با سابقه کاری در مجموعه شهرداری و متخصص در حوزه شهرسازی و معماری انتخاب می شوند تا با اشراف و شناخت کامل بر شهرداری شاهد حرکت رو به جلو و بر مدار پیشرفت مجموعه مدیریت شهری باشیم.
وی با اشاره به اینکه کمترین میزان درخواست استعلام از معاونت شهرسازی از سوی شهرداری منطقه ۹ است، افزود: این موضوع نشان می دهد که شهردار و معاون شهرسازی منطقه با تصمیم گیری به موقع و مناسب موجب کاهش بوروکراسی اداری، تکریم ارباب رجوع، کاهش زمان پاسخگویی به شهروندان و حفظ کرامت آنها می شود.
شهردار شیراز اعلام کرد: میزان جذب درآمد در شهرداری منطقه ۹ در بین هفت منطقه کمتر برخوردار شیراز رتبه نخست را کسب کرده و متوسط جذب درآمد این منطقه در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۶۰ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان صدور پروانه های ساختمانی نیز در منطقه ۹ بالا بوده است.
مهندس اسکندرپور ضمن برشمردن برخی از ویژگی های شهردار پیشین منطقه ۹ که هم اکنون به عنوان شهردار منطقه ۱۰ معرفی شده است، خاطرنشان کرد: اشراف به کار در مجموعه شهرداری و قوانین مرتبط با آن، پاکدستی، مردم داری، برنامه محوری، متخصص در حوزه شهرسازی و توانایی در جذب درآمد از جمله ویژگی های مهندس احمدزاده است. این ویژگی ها منجر به انتخاب وی به عنوان شهردار منطقه ۱۰ نیز شد.
وی تشریح کرد: شهرداری منطقه ۱۰ به علت میزان بالای ساخت و ساز و تقاضا برای صدور پروانه های ساختمانی، وجود حریم ها و ابلاغ طرح تفصیلی چالش هایی دارد و نیازمند حضور یک شهرساز به عنوان شهردار منطقه است. از این رو انتخاب مهندس احمدزاده می تواند منجر به مرتفع کردن چالش های این منطقه با تعامل مناسب با سایر دستگاه های اجرایی شهری و استانی شود. با توجه به تجربه شهردار جدید منطقه ۱۰، این منطقه می تواند به رتبه نخست جذب درآمد در بین شهرداری های مناطق برسد.
مهندس اسکندرپور با بیان اینکه شهردار پیشین منطقه ۹ دارای نگاه برنامه محور در اداره منطقه بودند، افزود: مهندس احمدزاده گزارش کار خود را مبنی بر برنامه ارائه داد و برای آینده نیز برنامه مکتوب دارد.
شهردار شیراز خطاب به شهردار جدید منطقه ۹ تاکید کرد: دکتر میرزایی نیز باید با برنامه محوری امور منطقه را پیش ببرد، عملیات ساخت پروژه فرهنگسرای فرزانگان را تسریع ببخشد و با توجه به رویکرد انسان محوری اقدام به ایجاد پیاده راه در این منطقه کند.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای استقبال شایسته از عید نوروز، افزود: با توجه به قرارگیری ورودی جنوبی شیراز در این منطقه، از شهردار جدید منطقه ۹ می خواهم که با نورپردازی، فضاسازی و زیباسازی سیما و منظر در سطح منطقه، به استقبال نوروز برویم.
مهندس اسکندرپور با تاکید بر نظارت بر مدیران مجموعه شهرداری از طرق مختلف و ارزیابی آنها براساس شاخص های مختلف، تصریح کرد: حضور مدیران پاکدست و بی حاشیه یک غنیمت برای سرمایه اجتماعی و ماندگار برای شهرداری است.
شهردار جدید منطقه ۹ در این آیین با تاکید بر ادامه روند برنامه محوری در سطح منطقه گفت: به منظور حفظ کرامت شهروندان و کاهش بوروکراسی اداری، روند میزان کم استعلامات از معاونت شهرسازی و معماری را ادامه می دهم و تلاش خواهم کرد برای کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری و تکریم ارباب رجوع، برنامه ریزی و تصمیم گیری مطلوبی برای تسهیل و تسریع در امور مراجعین انجام شود.
میرزایی شهردار جدید این منطقه و تحصیلکرده حوزه شهرسازی افزود: چالش های منطقه ۹ همچون وجود کمربندی جنوبی، محلات حاشیه ای و فقیرنشین، شهرک های منفصل و .... را به عنوان یک فرصت برای شهر شیراز قلمداد می کنم و با در پیش گرفتن این رویکرد برای بهبود سطح خدمات رسانی در این منطقه برنامه ریزی می کنم. همچنین ورودی های شیراز که در منطقه ۹ واقع شده اند، بهسازی می شوند.
براساس این گزارش، شهردار شیراز طی احکامی جداگانه مهندس بهنام احمدزاده شهردار منطقه ۹ را به عنوان شهردار منطقه ۱۰، محمد فاضل صارمی زاده شهردار منطقه ۱۰ را به عنوان مدیرکل بازرسی و فرزاد میرزایی را به سمت شهردار منطقه ۹ منصوب کرد.
مهندس بهنام احمدزاده شهردار پیشین منطقه ۹ و شهردار فعلی منطقه ۱۰ دانش آموخته کارشناسی برنامه ریزی شهری و کارشناس ارشد شهرسازی از دانشگاه شیراز است که در سال ۸۳ به عنوان کارشناس وارد مجموعه شهرداری شد. مهندس احمدزاده پس از طی مراحل پیشرفت در مجموعه شهرداری به عنوان رییس واحد فنی و معاون شهرداری منطقه ۴ و سپس از سال ۹۰ به عنوان شهردار منطقه ۹ منصوب شد.
فرزاد میرزایی شهردار منطقه ۹ دارای مدرک کارشناسی برنامه ریزی شهری، کارشناسی ارشد شهرسازی و دکترای تخصصی شهرسازی است و از ۱۳۷۷ پس از طی مراحل آزمون، مصاحبه و گزینش به عنوان کارشناس شهرسازی وارد مجموعه شهرداری شده است. میرزایی تاکنون در سمت های مختلفی از جمله مسئول فنی شهرسازی، معاون و مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت، مشاور معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، مدیر کل امور شهرسازی شهرداری شیراز، شهردار ارسنجان و نماینده شهرداران فارس در کارگروه شهرسازی و معماری استان فارس فعالیت کرده است.
محمدفاضل صارمی زاده شهردار پیشین منطقه ۱۰ و مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی شهرداری شیراز دارای مدرک کارشناسی حقوق و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی است که از سال ۱۳۷۳ وارد مجموعه شهرداری شده است. صارمی زاده تاکنون رییس حوزه شهردار، معاون اجرایی منطقه ۶، معاون درآمد و حقوقی شهرداری منطقه ۸، شهردار منطقه ۸ و شهردار منطقه ۱۰ بوده است. همچنین معاونت حراست شیلات هرمزگان در سال ۶۹ و کارشناسی در معاونت عمرانی استانداری فارس در زمان استانداری مهندس جهرمی در سال ۷۱ از دیگر سوابق وی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات