اهم مصوبات جلسه علنی ۱۲ آذرماه ۹۷ شورای اسلامی شهر شیراز

اهم مصوبات جلسه علنی ۱۲ آذرماه ۹۷ شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه افزایش تعرفه آب و فاضلاب موضوع تبصره سوم قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های اب و فاضلاب در صحن علنی شورا تصویب شد .

« ابراهیم صبوری» نائب رییس شورای شهر شیراز نیز  گفت: بهای خدمات انشعاب اب وفاضلاب به همراه بهای اب و فاضلاب در چند جلسه کمیسون تلفیق وهماهنگی شورا بررسی شد و تغییراتی به منظور رفع برخی تبعیضها صورت گرفت .

وی افزود: در برخی مناطق فقیر نشین، قیمت بهای انشعاب فاضلاب از قیمت امروزی کمتر در نظر گرفته شد تا مردم در مناطق کمتر توسعه یافته مجبور به پرداخت مبالغ هنگفت، بابت هزینه انشعاب فاضلاب خانه نباشند .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شورای شیراز خاطر نشان کرد: در راستای رعایت الگوی مصرف اب، مبالغ کمی برای افرادی که مصارف اب خانگی بالایی دارند به صورت جریمه بر روی قبض اب در نظرگرفته شده است تا بتوانیم مردم را به مصرف بهینه اب سوق دهیم .

همچنین لایحه‌ی پیشنهادی شهرداری مبنی بر آیین نامه اجرایی بند ۵۰تکالیف بودجه ۹۷شهرداری شیراز( تعدیل نیروی انسانی) به منظور بهینه سازی منابع انسانی در جهت کاهش بخشی از هزینه های جاری موجود در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت .

مقرر شد این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی واملاک شورا ارجاع وپس از ارائه نظرات شهرداری وکمیسیون به صحن علنی ارائه شود .

شصت و چهارمین جلسه علنی شورا به بررسی دستور العمل نحوه نظارت شورای اسلامی شهر شیراز بر شهرداری و واحدهای تابعه پرداخت .

مقرر شد این طرح به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورا ارجاع و نتیجه حاصله در صحن علنی شورا ارائه شود .

اعضای شورای اسلامی با لایحه‌ی پیشنهادی شهرداری مبنی بر بررسی طرح تفصیلی سکونتگاه انجیره موافقت کردند .

« نوذر امامی» رییس کمیسیون معماری و شهر سازی شورا گفت: سکونتگاه انجیره از نظر تقسیمات کشوری تابع دهستان دراک بخش مرکزی شیراز، واقع در حریم شهر شیرازاست و در سال ۱۳۹۰جمعیتی بالغ بر ۹۶۰ نفر داشته است .

وی افزود: با توجه با الحاق این سکونتگاه به شهر شیراز و تهیه طرح تفصیلی با اهداف ارتقا کیفیت محیط، ایجاد فرصتهای گردشگری و حفاظت از محیط های طبیعی و زمین های کشاورزی پیرامون با چشم انداز خودکفایی خدمات اساسی، ایفای نقش گردشگری با استفاده از منابع با ارزش می‌گردد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات