مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی، لازمه صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار

شهردار کرمان در حاشیه ورزش صبحگاهی توانیابان تاکید کرد:


مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی، لازمه صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار




سرویس خبر: مدیریت ارتباطات و بین‌الملل شهرداری کرمان
صبح امروز به مناسبت روز جهانی معلولان و به دعوت شهردار کرمان، جمعی از توانیابان کرمان با حضور در پارک مشاهیر، به ورزش صبحگاهی پرداختند.
شهردار کرمان در حاشیه این مراسم که ماه‌بانو معصوم‌زاده و سیدمحمدرضا میرحسینی، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان نیز حضور داشتند، ضمن گرامی‌داشت روز جهانی معلولان گفت: این روز باید تذکری برای همه مردم و مسئولان باشد که توجه ویژه‌ای به جامعه معلولان داشته باشند و این‌گونه نباشد که فقط در روز جهانی معلولان، حرکت‌های نمادینی انجام گیرد و سپس به فراموشی سپرده شود.
سیدمهران عالم‌زاده افزود: امروز در راستای اهمیت دادن به روز جهانی معلولان، در پارک مشاهیر که برای معلولان مناسب‌سازی شده، جمع شدیم و با حضور معلولان، مراسم ورزش صبحگاهی برگزار کردیم تا معلولان و توانیابان به این نکته توجه داشته باشند که ورزش، مهم‌ترین رکن است که می‌تواند شادی و نشاط را به آن‌ها برگرداند و می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند.
وی ادامه داد: هم‌چنین هدف دیگر از این اقدام این بود که یادآوری کنیم فضاهای شهری، باید برای معلولان و توانیابان مناسب‌سازی شود.
شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که در شهرداری کرمان چند اقدام مهم برای معلولان در حال انجام است، گفت: ازجمله تشکیل ستاد ویژه مناسب‌سازی شهر برای معلولان است که نخستین جلسه این ستاد، فردا با حضور نماینده جامعه معلولان و معاونان مربوط در شهرداری برگزار می‌شود.
عالم‌زاده افزود: هدف از تشکیل این ستاد، این است که فضاهای عمومی ازجمله معابر و پارک‌هایی که در شهر ساخته می‌شود، حتماً برای معلولان و توانیابان مناسب‌سازی شود؛ ضمن این‌که فضاهایی هم که پیش از این ساخته شده، به‌تدریج مناسب‌سازی کنیم که در این ستاد نماینده جامعه معلولان حضور دارد و موضوعات را پیگیری می‌کند.
شهردار کرمان با بیان این‌که باید بدانیم فاصله بین سالم‌بودن و معلولیت، شاید یک ثانیه و یک لحظه است، گفت: مشکل توانیابان، مشکل ماست؛ بنابراین، شهر باید برای همه مناسب باشد؛ ضمن این‌که وقتی به معلولان توجه و شهر مناسب‌سازی شود، قطعاً اقشار دیگر ازجمله کودکان، خانم‌هایی که با کالسکه تردد می‌کنند، افرادی که دچار بیماری موقت هستند و افراد سالخورده نیز بهره می‌برند و قشر بیشتری پوشش داده خواهد شد.
عالم‌زاده افزود: نکته سوم، رعایت ضوابط معماری و شهرسازی درخصوص مناسب‌سازی فضاهای عمومی است؛ بنابراین، پروانه‌های ساختمانی و پایان‌کار، پس از رعایت ضوابط ویژه مناسب‌سازی، صادر خواهد شد.
ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر کرمان نیز در حاشیه این آیین گفت: معلولان باید از حداقل فضاهای موجودِ مناسب‌سازی‌شده در شهر، حداکثر استفاده را ببرند.
وی با تاکید بر پرداختن به ورزش توسط مردم و به‌ویژه توانیابان گفت: ورزش، هوشمندانه تمام موارد زائد بدن را دفع می‌کند.
سیدشورش دلپسند، قهرمان شنای معلولان جهان، سرمربی تیم شنای جانبازان و معلولان کرمان و نماینده معلولان در شهرداری کرمان نیز در حاشیه این مراسم با بیان این‌که تاکنون، امکانات ورزشی عمومی ویژه معلولان در شهر کرمان وجود نداشته است، گفت: پارک مشاهیر، نخستین مکانی است که این امکانات نصب شده است.
وی ضمن تشکر از سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان گفت: خوشبختانه به همت شهردار محترم کرمان، این اراده در شهرداری به‌وجود آمده که مناسب‌سازی فضاهای شهری شروع شود.
دلپسند افزود: همین‌که این اراده به‌وجود آمده، مایه دلگرمی است و جای تشکر دارد؛ ضمن این‌که اگر این مسیر همین‌گونه پیش برود، کرمان، به شهری ایده‌آل برای معلولان تبدیل خواهد شد.


محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۴۱.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۴۳.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات