غفلت از مناطق حاشیه نشین آن ها را به کانون های بحران تبدیل می کند

غفلت از مناطق حاشیه نشین آن ها را به کانون های بحران تبدیل می کند

کاوه فلک افلاکی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ارتباط با چالش حاشیه نشینی در مدیریت شهری اظهار داشت: ساکنان این منطقه با مشکلات متعددی از جمله خدمات تاسیسات زیربنایی، رفاهی، بهداشتی و درمانی مواجه هستند و نبود سند مالکیت در برخی از نقاط آن باعث شده تا تامین زیرساخت های برای ساکنان مشکل ساز باشد.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: افراد ساکن در حاشیه شهر به این دلیل که احساس می کنند توسط مردم و مسوولان شهری نادیده گرفته شده اند ، ناراضی هستند و با این احساس به معضلات اجتماعی دامن می زنند.
وی تصریح کرد: ارایه خدمات توسط شهرداری در این مناطق می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود.
فلک افلاکی افزود: در مناطق حاشیه نشین جرم و انحرافات زیادی رخ می دهد و کنترل و نظارت در این مناطق سخت است، حتی پلیس برای ماموریت های خود در این مناطق معضلاتی دارد.
وی اظهار داشت: به علت فقدان خدمات شهری و درمانگاه، بیماری ها و عفونت هایی در این مناطق به وجود می آید که حتی ممکن است مناطق دیگر شهر را مبتلا کنند.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: غفلت از مناطق حاشیه نشین آن ها را به کانون های بحران تبدیل می کند و دامنه ای از مشکلات جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد.
فلک افلاکی افزود: ساماندهی حاشیه نشینی راه حل فوری ندارد و باید کاری کرد که مردم ساکن در حاشیه ها خود به این نتیجه برسند که به شرایط اسفبارشان پایان داده و با مسوولان همراهی کنند.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات