موافقت مجلس با واریز ۳۲ هزار میلیارد ریال عوارض شهرداری ها و دهیاری ها به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور

موافقت مجلس با واریز ۳۲ هزار میلیارد ریال عوارض شهرداری ها و دهیاری ها به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از محل فروش فرآورده های نفتی موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود تا به نسبت پرداخت منابع و مصارف موجود براساس مقررات قانونی توزیع گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی سه شنبه۱۳ آذرماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، با اصلاح تبصره (۱۴) این قانون با ۲۰۳ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

از آنجائیکه این تبصره خلاف برنامه ششم توسعه بود به موافقت بیش از دو سوم نمایندگان نیاز داشت.

براساس این گزارش تبصره (۱۴) به شرح زیر اصلاح می شود:

الف- احکام ذیل جدول این تبصره اضافه می شود:

سازمان هدفمندی مکلف است وجوه دریافتی بابت آب بها و بهای برق مصرفی را مطابق جدول فوق ظرف ۲ هفته به حساب شرکت های ذیربط واریز نماید.

مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از محل فروش فرآورده های نفتی موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود تا به نسبت پرداخت منابع و مصارف موجود براساس مقررات قانونی توزیع گردد.

گفتنی است در جریان بررسی این تبصره غلامرضا کاتب در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۷۵ بیان کرد: اصلاح این تبصره برای دولت بار مالی ایجاد می کند زیرا منابعی در بودجه ۹۷ برای آن وجود ندارد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: براساس آنچه در این متن بیان شده باید ۳ هزار میلیارد تومان از یارانه مردم کاست و به شهرداری ها پرداخت کرد که عادلانه نیست مگر اینکه به نسبت از تمام مصارف کاسته و به این موضوع اختصاص داده شود که قدری معقول است.

براساس این گزارش مقرر شد عبارت «به نسبت پرداخت منابع و مصارف موجود» به این تبصره اضافه شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات