شکارچیان گلستانی برای اخذ پروانه شکارمکلف به حضور در کارگاه آموزشی شدند

شکارچیان گلستانی برای اخذ پروانه شکارمکلف به حضور در کارگاه آموزشی شدند

شکارچیان گلستانی برای اخذ پروانه شکارمکلف به حضور در کارگاه آموزشی شدند

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان گلستان گفت : شکارچیان متقاضی تحصیل پروانه شکار در این استان مکلف به حضور در کارگاه آموزشی توجیهی  شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان امیر عبدوس اظهار داشت : اقدامات پیشگیرانه در حوزه بروز تخلفات شکار و صید ، یکی از مباحث مغفول  در حوزه مدیریت حیات وحش است. وی ادامه داد : در سال جاری و با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته ، برای نخستین بار  و با استفاده از ظرفیت کانون دوستداران طبیعت و شکار استان گلستان کارگاه آموزشی - توجیهی برای شکارچیان متقاضی تحصیل پروانه شکار طراحی و در تمام شهرستانهای استان در حال انجام است.

عبدوس گفت : جامعه شکارچیان همانند سایر  اقشار جامعه به سبب برخی  ویژگی های خاص مانند  بهمراه داشتن سلاح شکاری و شرایط میدانی فعالیت، در معرض خطر تخطی از قانون و ارتکاب اقدامات مجرمانه هستند که از آن جمله می توان به مبادرت به شکار غیرمجاز، عدم رعایت نظامات مربوط به حمل و بکارگیری سلاح و یا حتی بروز رفتارهای مبتنی بر خشونت در برخوردبا محیط بانان  اشاره کرد  و به همین سبب و با توجه به اهمیت موضوع  اقدامات پیشگیرانه در خصوص بروز این موارد در دستور کار قرار گرفت.

عبدوس ادامه داد :  در این دوره های اموزشی ضمن ارتباط مستقیم و دوستانه و پاسخ به سوالات و شبهات مرتبط با صدور پروانه شکار ، مطالبی از قبیل: آشنایی با قوانین شکار و صید، شناسایی گونه های مجاز ، انواع محدودیتهای ( زمانی،  مکانی، نوعی و ... ) و نیز ضرورت جدی گرفتن توصیه های بهداشتی در ارتباط با بیماری آنفولانزای پرندگان؛  در قالب نمایش  اسلاید های آموزشی  و گفتگو های چهره به چهره کارشناسان با شکارچیان ،ارائه و تمامی مطالب در قالب یک بروشور به همراه نقشه مناطق مجاز و ممنوعه شکار به پیوست پروانه شکار تحویل شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی شده و   آگاهی بخشی به این قشر به نحو مطلوبی انجام میگیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود  ، پیشگیری از وقوع شکار غیر مجاز ، جلوگیری از هرگونه  تخطی از ضوابط و آیین نامه های مندرج در پروانه های شکار  و وهمچنین پیشگیری از  بروز هرگونه رفتارهای خشونت آمیز احتمالی از جمله اهداف ملحوظ  شده برای این دوره آموزشی است.وی همچنین به دیگر برنامه  های پیش بینی شده  این اداره کل در فصل مجاز شکار در استان گلستان نیز اشاره کرد  و ادامه داد : برگزاری مسابقه  عکس و فیلم از وحوش و پرندگان استان همراه با اهدای جوایز نفیس ، تعمیر و  بازسازی تابلو های معرف مناطق ممنوعه ؛ تقویت و بروز رسانی ادوات لجستیکی مورد استفاده در گشت های کنترلی, بسیج کلیه پرسنل برای پایش و نظارت مطلوب  از سطح زیستگاه های استان   و  نیز مشارکت  دهی  سمن های حوزه محیط زیست در راستای فعالیت های آموزشی را از جمله این اقدامات خواند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان گلستان در چند ماه اخیر در سطح استان حوادث  تلخی همچون  شهادت محیط بان باشقره در پارک ملی گلستان ،مجروح شدن قرقبان جنگل کردکوی و حمله به مامور شیلات آشوراده در پهنه آّی دریای خزر رخ داده است که همگی این اتفاقات گواه بر اهمیت  اجرای اقدامات پیشگیرانه. در امور حفاظت و پاسداشت از انفال و مواهب الهی. به سبب جلوگیری از وقوع جرم در استان دارد که امید می رود با اجرای این برنامه شاهد تکرار حوادث تلخ یاد شده نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات