۱۳۷ اعتمادساز ارتباط بین شهرداری و شهروندان است

۱۳۷ اعتمادساز ارتباط بین شهرداری و شهروندان است

۱۳۷ اعتمادساز ارتباط بین شهرداری و شهروندان است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ۱۳۷ اعتمادساز ارتباط بین شهرداری و شهروندان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حمیدرضا موحدی زاده با حضور در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ۱۳۷ و در پاسخگویی مستقیم به تماس های تلفنی شهروندان، اظهار کرد: مرکز ۱۳۷ می تواند اعتمادساز بین شهرداری و شهروندان باشد. شهرداری ابر سازمانی است که با زندگی مردم از صبح تا شب در ارتباط است. این نهاد از آن مردم است و بدون آن تعریف نمی شود.
وی با اشاره به عدم تامین بودجه شهرداری از دولت، افزود: از این رو باید خدمات و رفاهی را که به مردم ارائه می دهد، به حدی اقناع کننده باشد که شهروندان در هنگام پرداخت عوارض این مهم را به سهولت انجام دهند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد دلیل عمده پرداخت عوارض و مالیات در کشورهای اروپایی را مشاهده عینی رونق و آبادانی شهرها در پرداخت عوارض دانسته و گفت: آن ها به مسئولان خود اعتماد می کنند و در پرداخت عوارض و مالیات می کوشند.
موحدی زاده ادامه داد: پس به دنبال برقراری ارتباط شبکه ای با جامعه هستیم تا حتی اگر نارضایتی از شهر و شهرداری وجود دارد، بتوانیم علت را توضیح دهیم. بدین ترتیب تلاش می شود در درازمدت بین شهروندان و شهرداری فاصله نیافتد. چه بسا اگر مردم دلیل چنین مسائلی را بدانند، با مسئولان همراهی نیز می کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری مشغول اشتغال جامعه نیست، تصریح کرد: با این حال می تواند در زمینه ایجاد اشتغال تسهیل گری کند و سطح رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه زمانی مردم در شهر مشارکت می کنند که دلبسته شهر خود شوند، افزود: در این صورت است که افراد می توانند زادگاه و وطن خود را دوست داشته باشند و به نظافت، تمیزی و زیبایی شهر خود اهمیت دهند. بستر این امر باید توسط مسئولین فراهم شود و آن ها هستند که نارسایی ها و کمبودها را رفع کنند.
موحدی زاده ادامه داد: مسئولان باید به جای ایجاد دلسردی و یاس و ناامیدی، راه حل ارائه کنند و انگیزه ایجاد کنند تا عشق کارکردن و مشارکت در بین شهروندان ایجاد کنند.
*مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ۱۳۷ نبض شورا و شهرداری است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه باید امکانات زیست شهری بیشتری در مشهد فراهم شود، گفت: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ۱۳۷ می تواند نبض شورای شهر و شهرداری باشد. اگر این نبض می زند، به این معنی است که مردم دلخوش هستند و رضایت دارند. اما اگر این نبض ایستاده باشد، به معنی گلایه مندی و عدم اعتماد شهروندان با شهرداری و شورا است.
موحدی زاده با اشاره به ارائه شعار تحقق شهر هوشمند از سوی شورای پنجم، اظهار کرد: شهرهای هوشمند که پایلوت جهان توسعه یافته شده و در این زمینه نیز موفق شدند، بستر و پایه شهر هوشمند را طراحی و پایه گذاری کردند.
وی ادامه داد: با این مهم، مردم به جای مراجعه حضوری به دستگاه ها ، با وسیله اینترنت و موبایل و غیره خدمات را دریافت می کنند.
** شهروند هوشمند لازمه شهر هوشمند است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه شهر هوشمند نیاز به مردم هوشمند دارد، خاطر نشان کرد: اگر مردم به دانش شهر الکترونیکی مجهز شوند، می توانند از خدمات شهر هوشمند استفاده کنند و در این زمینه فرهنگسازی دارای اولویت است.
موحدی زاده گفت: در حال حاضر نیز سامانه های مرتبط طراحی شده و تلاش می شود تا جایی که ممکن است مردم از طریق اینترنت کارهای خود را پیگیری و دنیال کنند. این مهم از طریق سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در دست اجرا است.
وی بیان کرد: دولت نیز شعار استراتژیک دولت الکترونیک را داده و باید در این راستا با شهرداری همگام باشد. امید است این شعار شهر هوشمند که در این دوره پر رنگ تر به آن پرداخته می شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان پیرامون کلیسای در حال تخریب واقع در میدان ۱۰ دی، دستور بررسی فوری و رفع مشکل را صادر کرد.
موحدی زاده همچنین دستورات لازم به منظور بررسی علت انسداد تقاطع شهید هاشمی نژاد و کاشانی و علت رنگ آمیزی مبلمان شهری در روز و انقال آن به زمان مناسب را صادر کرد.
*پرسش و پاسخ و درخواست های مردمی از موحدی زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مرکز ۱۳۷ حدود ۲ ساعت به طول انجامید و مسائل مختلف مطرح شد و دستور بررسی لازم صادر گردید.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات