مشارکت پررنگ شهروندان در گرو افزایش حس تعلق‌خاطر به شهر

مشارکت پررنگ شهروندان در گرو افزایش حس تعلق‌خاطر به شهر

مشارکت پررنگ شهروندان در گرو افزایش حس تعلق‌خاطر به شهر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده، ظهر امروز بعنوان ششمین عضو شورای شهر در طرح «۴شنبه های پاسخگویی» که در مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد برگزار می‌شود، حضور یافت.

وی در پایان پس از پاسخگویی به ۲۴ نفر از شهروندان طی ۲ ساعت، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هم‌صحبتی با مردم و شنیدن نظرات و انتقادات و پیشنهادات آنها لحظات بی‌نظیری را رقم زد و بسیار خرسندم که این توفیق امروز نصیب بنده شد.

موحدی‌زاده با بیان اینکه ارتباط مردم و مدیریت شهری، ارتباطی دوسویه است، افزود: خدمات و امکاناتی که شهرداری به شهروندان ارائه می‌دهد باید برای آنها ملموس باشد و آن را حس کنند؛ مردم زمانی عوارض خود را به موقع پرداخت خواهند کرد که نسبت به شهرداری اعتماد داشته باشند و ثمره پرداخت های خود را به عینه مشاهده نمایند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مسئولان موظف هستند تا بهترین و مطلوب‌ترین شرایط را برای مردم فراهم آورند و علت هرگونه نارسایی در ارائه خدمت را به آنها ارائه دهند؛ تحقق این مهم سبب می‌شود در دراز مدت فاصله مردم و مدیریت شهری کاسته شده و فرهنگ پرداخت عوارض در بین مردم تقویت شود.

موحدی‌زاده با بیان اینکه اعضای شورا خود را نماینده تمامی شهروندان می‌دانند، گفت: امیدواریم در پایان دوره ۴ ساله مدیریت شهری پنجم شهر مشهد شاهد رضایت نسبی شهروندان باشیم؛ شهرداری نهادی خدماتی و رفاهی است که بودجه آن از سوی مردم تامین می‌شود، لذا دلیلی مبنی بر عدم شفافیت وجود ندارد و در جهت جلب رضایت شهروندان تلاش خواهیم نمود.

وی در ادامه صحبت های خود به اهمیت حس تعلق خاطر به شهر پرداخت و اظهارکرد: مردم زمانی در شهر مشارکت خواهند کرد که عاشق شهر و شیفته زادگاه خود باشند؛ مادامی که چنین وضعیتی حاکم باشد شهروندان خود را در مقابل شهر مسئول می‌دانند و احساس تکلیف می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود: مسئولان نقش بسزایی در افزایش حس تعلق‌پذیری شهروندان به شهر دارند و به منظور افزایش این حس باید در شهر جاذبه ایجاد کنیم؛ اینکه بگوییم هرکسی که تمایل ندارد، شهر خود را عوض کند، پاک کردن صورت مسئله است و نه راه حل مسئله.

موحدی‌زاده همچنین گفت: آموزش و فرهنگ شهروندی را باید گسترش دهیم و امکانات مناسب زیست شهری را فراهم آوریم.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به نقش مرکز ارتباطات تلفنی ۱۳۷ شهرداری مشهد داشت و خاطرنشان کرد: ۱۳۷ می‌تواند نبض شورای شهر و شهرداری باشد؛ زنده بودن و پویایی یک شهر و میزان رضایتمندی شهروندان را می‌توانیم از طریق همین مرکز متوجه شویم.

موحدی‌زاده درخصوص گزارش رئیس مرکز ۱۳۷ مبنی بر ثبت بیش از ۸۰۰ هزار تماس تلفنی شهروندان با این مرکز، گفت: این عدد به مثابه شمشیری دولبه است؛ جنبه مثبت آن نشان از اعتماد مردم به بدنه شهرداری دارد که مشکلات آنها پیگیری می‌شود و جنبه منفی آن، مشکلات عدیده‌ای است که شهروندان با آن روبرو هستند.

عضو شورای شهر مشهد در پایان به مقوله فساد پرداخت و در این خصوص خاطرنشان کرد: با هرگونه فسادی باید مبارزه کرد و اگر این فساد به صورت سیستماتیک باشد، نیازمند مبارزه‌ای جدی‌تر است؛  اکثر مدیران و کارمندان مجموعه مدیریت شهری سالم و شریف هستند و به پاک بودن افراد باورمندیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات