معاون خدمات شهری شهرداری اهواز : دستگیری دو نفر در پی قطع گسترده درختان در محلات اهواز در فصل پاییز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز : دستگیری دو نفر در پی قطع گسترده درختان در محلات اهواز در فصل پاییز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به قطع گسترده درختان در محلات اهواز در فصل پاییز، از دستگیری دو نفر در این خصوص خبر داد.

علیرضا عالی‌پور اظهار کرد: در این مدت فصل پاییز با جریان مشکوکی در زمینه قطع درختان کنوکارپوس مواجه بودیم. در این فصل به دلیل شبهه و شائبه نسبت به کنوکارپوس در خصوص آلرژی و تنگی نفس در خوزستان، اراده‌ای برای هرس سنگین درختان وجود دارد. همچنین برای جلوگیری از تداخل با شبکه برق شهری، قطع سرشاخه‌های کنوکارپوس انجام می‌شود. به نظر می‌آمد که این جریان از این اراده سوءاستفاده می‌کند و درختان را در محلات کف‌بر و یا کمربر می‌کند.

وی افزود: با مشاهده این موضوع توسط ناظرین شهرداری، به عنوان یک موضوع شک‌برانگیز گزارش شد و همچنین در تماس‌های مردمی اعلام می‌شد که در برخی از محلات، درختان بدون دلیل کف‌بر می‌شوند. این موضوع در اغلب محلات به صورت پراکنده وجود داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه قطع درختان در یکی دو ماه گذشته رخ داده است و همه درختان قطع شده کنوکارپوس بوده‌اند، عنوان کرد: این موضوع توسط شهرداری اهواز با دادستان عمومی و انقلاب اهواز طرح شد و با پیگیری پلیس اطلاعات، پلیس آگاهی و همچنین حضور در صحنه معاون دادستان اهواز، امروز از تعدادی افراد مظنون در این اتفاقات تحقیق و بازجویی شد که یکی دو نفر از این افراد به تعمدی بودن قطع درختان به صورت گسترده اعتراف کردند.

عالی‌پور با اشاره به دستگیری دو نفر در این خصوص در روز چهارشنبه بیان کرد: هدف این افراد از قطع گسترده درختان در مفاد اعتراف آنها ضبط شده اما شواهد نشان می‌دهد که اخیرا تجارت چوب درخت کنوکارپوس برای مصرف زغال مدنظر قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات