صنعتی سازی مسکن سبب کاهش قیمت خانه‌ها می‌شود

صنعتی سازی مسکن سبب کاهش قیمت خانه‌ها می‌شود

www.BanaNews.irتهران - معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: قراردادهای طرح مسکن مهر براساس هر مترمربع سه میلیون ریال تنظیم می‌شود اما استفاده از صنعتی سازی موجب کاهش قیمت تمام شده در برخی از استان‌ها شده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا،'محمود فاطمی عقدا'افزود: شاخص شیوه صنعتی سازی مسکن، سرعت در اجرا، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده است که اکنون در پروژه‌های طرح مسکن مهر شاهد آن هستیم.

وی یادآور شد: قراردادهای امضا شده با بانک مسکن برای دریافت تسهیلات مسکن مهر نشان می‌دهد که اکنون ۲۵ درصد از حجم ساخت وساز در این بخش به روش صنعتی صورت گرفته، در حالی که تا اسفند ماه سال گذشته این میزان کمتر از پنج درصد بود.

وزارت مسکن و شهرسازی آخرین آمار رسمی در خصوص شمار واحدهای مسکونی طرح مهر را ۹۳۷ هزار واحد مسکونی ذکر کرد که از این رقم حدود ۲۵ درصد در سطح شهرهای جدید

به مورد اجرا گذاشته می‌شود و ۱۵۷ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با نظارت بنیاد مسکن صورت می‌گیرد.

فاطمی عقدا اضافه کرد: زلزله خیزی کشور همواره به عنوان مساله مهم و جدی در اجرای پروژه‌های مسکونی است و بهره‌گیری از روش صنعتی ضمن ارتقا کیفیت ساخت، موجب پایداری و مقاومت بنا در برابر قدرت حاصل از زلزله می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد که واحدهای تولید تیرآهن و سیمان در کشور ۱۰۰ درصد دارای نشان استاندارد هستند و تولیدات کاشی و سرامیک نیز وضعیت مشابهی دارند اما کماکان در بخش بلوک‌های سیمانی پلی استایرن، موزائیک و بلوک‌های سیمانی از کمترین سهم در بخش استاندارد برخوردار هستیم که اعداد و ارقام این بخش کمتر از ۱۰ درصد را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات و ساختمان و مسکن پیش از این متوسط استاندارد تولیدات ساختمانی را حدود ۷۰ درصد اعلام کرده بود.

فاطمی عقدا حمایت و پشتیبانی دولت را در اعطای تسهیلات بیشتر برای ساخت و ساز صنعتی یکی از دلایل استقبال مردم از این روش دانست و گفت: جامعه مهندسی نیز رویکرد مناسبی برای اجرای صنعتی سازی مسکن داشته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: ۱۳۹۰ به عنوان سال شکوفایی و رونق بخش مسکن باشد و در کنار این مساله، مقاوم سازی و ایمن سازی واحدهای مسکونی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزارت مسکن و شهرسازی وعده بهره‌برداری کامل از واحدهای مسکونی طرح مهر را در پایان شهریور ۱۳۹۰ داده است.

سرشماری نفوس ومسکن ۱۳۸۵ نشان داد که ۷۰ میلیون نفر جمعیت کشور در نزدیک به ۱۶میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی ساکن هستند.

 

 

    نظرات