وزیر مسکن: در طرح مسکن مهر اصراری بر آپارتمان سازی نداریم

وزیر مسکن: در طرح مسکن مهر اصراری بر آپارتمان سازی نداریم

مشهد - وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در هر شهری که زمین موجود باشد، در اجرای طرح مسکن مهر اصراری بر آپارتمان سازی نداریم.www.BanaNews.ir

'علی نیکزاد' شنبه شب در حاشیه بازدید از واحدهای طرح مسکن مهر در شهرک توحید سبزوار درجمع خبرنگاران با اشاره به دستور اخیر رییس جمهور در همین زمینه، افزود: از همان روز درحال انجام کارهایی حتی در اطراف شهر تهران و شهرهای جدید هستیم تا واحدهای مسکونی به صورت ویلایی و البته متناسب از نظر مساحت ساخته شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه اختیارات به مناطق واگذار شده گفت: در شهرها و استانها بنا به تشخیص شورای مسکن و به شرط وجود زمین برای ساخت ویلا به صورت یک طبقه و دو طبقه مانعی نیست و من به عنوان وزیر مسکن اصراری بر غیر آن نداشته و سیاست منطقه ای را قبول دارم.

وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: در اینکار به دنبال مادیات نیستیم و مادیات را وسیله ای برای معنویات از جمله حفظ و تحکیم بنیان خانواده، تسهیل و تسریع در ازدواج و حفظ عفت و حجاب قرار داده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه یک میلیون واحد مسکونی شهری طرح مهر در کشور درحال ساخت است، ادامه داد: دولت در مرحله نخست هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباردر این زمینه در کشور منظور کرده است.

نیکزاد همچنین با اشاره به طولانی شدن مراحل پرداخت وامهای مسکن مهر در سبزوار در این مورد قول مساعدت داد و گفت: با اختیاری که به شهرستان و شهر سبزوار می دهیم بزودی پرداختها انجام می شود.

وی، طولانی شدن مراحل پرداخت این وامها را درکنار آورده اعضا، عمده مشکل تعاونیهای مسکن مهر در سبزوار برشمرد و ادامه داد: با توجه به بوروکراسی حاکم بر پرداخت تسهیلات مسکن مهر، کار کارشناسی انجام شد.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت این وامها را به چهار مرحله پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر متصل کردیم افزود: ۱۵ درصد از ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پس از اتمام فونداسیون، ۸۰ میلیون ریال پس از اسکلت و زده شدن سقف، ۶۰ میلیون ریال پس از رسیدن کار به سفتکاری و بقیه آن زمانی که به مرحله سفیدکاری و کاشیکاری رسید پرداخت می شود.

نیکزاد ادامه داد: با قولی که برای تسریع در پرداخت این تسهیلات به سبزوار داده شد، در مقابل تعاونیهای مسکن مهر این شهرستان برای افتتاح عمده واحدهای مسکونی خود تا آخر امسال و یا سه ماهه نخست سال ۹۰ قول تلاش دادند.

وزیر مسکن و شهرسازی برای کمک سه میلیارد ریالی به مسجد جامع امام زمان(عج) واقع در محل واحدهای مسکونی مهر سبزوار هم قول مساعد داد و اضافه کرد: درمورد احداث مدرسه در این محل نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی در مورد تامین آب، برق و گاز مورد نیاز واحدهای مسکونی مهر سبزوار هم توضیحاتی ارایه و بیان کرد: شرکت گاز و شرکت ملی مخابرات طبق دستور داده شده به وزرای مربوطه و مصوبه هیات وزیران سرمایه گذاری کرده و با تحویل امتیاز مقابل بلوکهای واحدهای مسکونی فقط حق انشعاب دریافت می کنند.

نیکزاد با بیان اینکه تامین آب، انشعاب فاضلاب و نیز برق واحدهای مسکن مهر از محل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شده قبلا تعیین تکلیف شده، برای پرداخت باقیمانده سهم سبزوار از استان قول پیگیری داد.

سه هزار و ۴۳۷ واحد مسکونی مهر در سبزوار در حال ساخت است.

وزیر مسکن و شهرسازی در سفر به سبزوار از مجتمع مسکونی درحال ساخت فرهنگیان و واحدهای مسکن مهر بازدید کرد.

وی همچنین کلنگ احداث مسجدجامع امام زمان(عج) را در محل واحدهای مسکن مهر این شهر به زمین زد و مسجدالنبی(ص) واقع در شهرک توحید سبزوار را افتتاح کرد.

 

    نظرات