رئیس اداره محیط زیست خلیل آباد خبر داد: دستگیری شکارچی پرنده در طبیعت این شهرستان

رئیس اداره محیط زیست خلیل آباد خبر داد: دستگیری شکارچی پرنده در طبیعت این شهرستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد گفت : با هماهنگی قضایی یک نفر شکارچی که بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه اقدام به شکار و زنده گیری پرنده وحشی سهره طلایی نموده بود دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد .

سعید شفیعیان اظهار داشت: با هماهنگی قضایی یک شکارچی که بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه اقدام به شکار و زنده گیری پرنده وحشی سهره طلایی نموده بود دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد .

وی با بیان اینکه این متخلف اقدام به زنده گیری پرنده سهره طلایی بوسیله تله های مخصوص به منظور فروش و کسب سود کرده است، خاطرنشان کرد: در بازرسی های انجام شده از این متخلف، تعداد ۸ عدد از این پرنده، دو قفس نگهداری و دو عدد تله پرنده گیری کشف و ضبط شده است .

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: متخلف پس از تشکیل پرونده قضایی به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شد که مجازات عمل وی برای این گونه از پرنده  با توجه به نظر قاضی و به شرایط متهم به جهت همکاری با مامورین و سایر جهات  تا پانزده میلیون ریال جزای نقدی یا تا شش ماه حبس و یا مجازاتهای جایگزین حبس را در پی خواهد داشت .

وی با بیان اینکه ۱۸ گونه مختلف از این پرنده  در کشور شناسایی شده اند که حدود نیمی از این تعداد در شهرستان خلیل آباد قابل مشاهده هستند، اذعان کرد: سهره طلایی یکی از انواع سهره ها جثه ای اندکی کوچکتر از گنجشک با رنگ های زیبا و صدایی دلنشین دارد اما شکار و نگهداری آن در چهارچوبه قفس نه قانونی و نه اخلاقی است .

شفیعیان در پایان عنوان کرد: طبق قانون، مبادرت به هرگونه شکار و صید یا خرید و فروش و حتی نگهداری و حمل هرگونه جانور وحشی اعم از عادی و حمایت شده، چه زنده و چه مرده و اجزاء آنها  بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات