شهرداری ارومیه عضو هیئت مدیره مجمع شهرداران آسیایی شد

شهرداری ارومیه عضو هیئت مدیره مجمع شهرداران آسیایی شد

شهردار ارومیه گفت: در پنجمین مجمع شهرداران آسیایی، شهرداری ارومیه به‌عنوان عضو هیئت مدیره این مجمع انتخاب شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضر ت پور همچنین در این اجلاس پیشنهاد کرد که صندوقی برای کمک به کشورهای عضو این مجمع ایجاد شود تا در در بروز حوادث غیر مترقبه از آن استفاده شود.

وی همچنین پیشنهاد دیگری مبنی بر راه اندازی اتوبوس های برقی در شهر های عضو مجمع مطرح کرد  که از  طریق منابع بانک اسلامی اقدام شود.

گفتنی است؛  پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با حضور ۱۸۰ شرکت‌کننده از شهرداران و نمایندگان شهرهای آسیایی و با شعار ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور و زیست‌پذیر از ۸ تا ۱۰ آذرماه در غازی انتپ ترکیه برگزار شد که از جمله برنامه‌های پنجمین مجمع شهرداران آسیایی می‌توان به برگزاری نشست هیئت اجرایی، نشست مجمع عمومی، نشست‌های تخصصی با موضوع حمل و نقل و ترافیک، شهرهای هوشمند، شهرهای زیست‌پذیر و شهرهای تاب‌آور و بازدید میدانی از پروژه‌های شهری اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ از مهمترین اهداف مجمع شهرداران آسیایی می‌توان به ترویج فرهنگ، تعامل و ارتقای همکاری‌های مشترک میان شهرداری‌ها، فراهم آوردن بستر مناسب جهت توسعه متوازن و متعادل شهر و شهروند با تاکید بر کرامت انسانی شهروندان، ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان شهروندان شهرهای عضو و ارائه راهکارهایی برای مدیریت بهینه‌تر سرمایه‌گذاری برای دستیابی به توسعه شهری اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات