با جداسازی زباله به سلامت  خود، کارگران شهرداری و محیط زیستمان کمک کنیم

با جداسازی زباله به سلامت خود، کارگران شهرداری و محیط زیستمان کمک کنیم

محمدرضا عبدلی خالدی  گفت: در سال های اخیر به دلیل تغییرات در سبک زندگی میزان تولید زباله در شهر زیاد شده و گاهی اوقات شهروندان دانسته یا از روی ناآگاهی اقدام به رهاسازی زباله های خطرناک در طبیعت و یا مخلوط کردن آن با زباله های شهری کرده و با این کار خسارات جبران ناپذیری  به خود و محیط زیست وارد می کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان بیان کرد: زباله های خطرناک به صورت جامد و یا مایع بوده که به دلیل کمیت، کیفیت فیزیکی، شیمیایی و یا بیولوژیکی می توانند باعث افزایش مرگ و میر و بیماری های بسیار جدی شوند.

وی افزود:  زباله های پر خطر شامل زباله های تیز و برنده (شیشه، سر سرنگ، قوطی کنسرو) زباله های عفونی (پوشک بچه و...) و زباله های سمی (بازمانده باتری و لامپ کم مصرف به دلیل وجود عنصر جیوه در آن) است که با رعایت نکردن و جمع نمودن همزمان این موارد باعث بروز لطماتی جدی به خود، کارگران و محیط زیستمان می شویم.

خالدی اظهار داشت:  می توان با تحویل  زباله های خطرناک قابل بازیافت همچون شیشه  به مراکز بازیافت در سطح شهر و  با جدا سازی زباله های سمی و عفونی و گذاشتن آن در پلاستیک های قرمز به سلامت محیط زیست و خود کمک شایانی کرد.

گفتنی است با جداسازی زباله می توان به  کاهش نیاز به مکان دفن زباله، کاهش آلودگی های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و انرژی، افزایش کیفیت کمپوست و بهبود  وضعیت خاک کشاورزی و در کل به سلامت جامعه کمک کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات