برگزاری بزرگترین مانور شهروندی در پنجم دی ماه سال جاری

برگزاری بزرگترین مانور شهروندی در پنجم دی ماه سال جاری

برگزاری بزرگترین مانور شهروندی در پنجم دی ماه سال جاری

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد از برگزاری بزرگترین مانور شهروندی در پنجم دی ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، با حضور در غرفه مرکز پژوهش‌های شورای شهر که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه ساختار مناسبی در خصوص مدیریت بحران در کشور وجود ندارد و وضعیت مدیریت بحران در کشور وضعیت مناسبی ندارد، شاید به این دلیل که این موضوع اولویت اصلی و درجه یک نمی‌باشد.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد، پس از شهرداری تهران به عنوان پیشروترین شهر در بحث مدیریت بحران به خصوص در سال گذشته بوده است اما هنوز نمره خوبی نداریم.
عزیزی ابراز کرد: سه بحران زلزله، فرونشست دشت مشهد و سیل به صورت محتمل و مشخص در حوزه مدیریت بحران شهر مشهد وجود دارد که متاسفانه در سطح کلان، سیاست مشخصی وجود ندارد.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ادامه داد: در سال ۹۴، آموزش‌هایی ضروری برای شهروندان در قالب گروه‌های دوام ثامن تدوین شده است و افراد دغدغه‌مند در حوزه فعالیت‌های اجتماعی شناسایی شدند.
وی اظهار کرد: ۷۲۰۰ نفر در مشهد آموزش دیده‌اند و ۳۰۰۰ نفر ساماندهی گردیده‌اند.
به گفته سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ، ۷۰ تا ۸۰ درصد از اعضای گروه دوام ثامن، بانوان ما هستند که نقطه قوت بوده است.
عزیزی از برگزاری بزرگترین مانور شهروندی در ۵ دی ماه و برگزاری همایش توجیهی دوام ثامن در ۱۶ آذر ماه خبر داد و گفت: مسوولان و شهروندان باید بر این باور برسند که حادثه بزرگی در شرف وقوع خواهد بود و تمام شهرها و کلانشهرهای ما بر روی گسل بزرگی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: توسعه پایدار برای شهرهای بزرگ اتفاق نخواهد افتاد، مگر رویکرد در شهرهای بزرگ نگرشی واقع گرایانه باشد.
زهرا غلامی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات