پژو‌هش‌ عملیاتی و مسئله‌محور گره‌گشای مشکلات شهری است/ تقویت ضمانت اجرایی مصوبات، ثمره سامانه شورایاوران

پژو‌هش‌ عملیاتی و مسئله‌محور گره‌گشای مشکلات شهری است/ تقویت ضمانت اجرایی مصوبات، ثمره سامانه شورایاوران

پژو‌هش‌ عملیاتی و مسئله‌محور گره‌گشای مشکلات است/ تقویت ضمانت اجرایی مصوبات، ثمره سامانه شورایاوران

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسین‌پویا روز گذشته و در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش، ضمن حضور در غرفه مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و اظهارکرد: پژوهش را می‌توانیم بعنوان مغز متفکر و چشم‌بینا برای اداره شهر درنظر بگیریم؛ انسان پیش از انجام هرکاری باید پیرامون موضوع مدنظر خود مطالعه جامع و کامل داشته باشد و سپس نسبت به اجرایی کردن تصمیم خود اقدام نماید.

حسینی‌پویا خاطرنشان کرد: در کلانشهری مثل مشهد، با جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری، تمامی اقدامات و تصمیمات باید مبتنی بر کارهای مطالعه شده و پژوهش‌محور باشد تا بدین‌ترتیب بتوانیم از ثمره آن‌ها بهره ببریم؛ درغیر اینصورت، هزینه‌ها و تلاش‌های انجام شده نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه به یک معضل شهری تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بعنوان مثال و در مقیاس کشوری، «سد گتوند» با میلیاردها ریال اعتبار اجرایی شد ولی امروز این پروژه به یک بحران ملی بدل شده چراکه پژوهش مناسبی پیرامون آن انجام نشده است.

حسینی‌پویا با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری نیازمند کارهای پژوهشی است، گفت: پژوهش وسیله‌ای برای اداره بهتر شهر و حکمرانی خوب است در عین حال، پژوهش‌ها باید عملیاتی، مسئله‌محور و اجرایی‌محور باشند و صرف پژوهش کتابخانه‌‌ای کارساز نخواهد بود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد در ادامه صحبت های خود به سامانه شورایاوران اشاره کرد و افزود: این سامانه بستری است که شورای شهر مشهد را در سطح تمام اقشار و افراد گسترش می‌دهد و تمامی مردم، به ویژه شهروندان عزیز مشهدی می‌توانند از این طریق در تصمیم‌گیری های نمایندگان خود مشارکت داشته باشند.

حسینی‌پویا سامانه شورایاوران را فرصتی برای افزایش هم‌افزایی مردم و مدیریت شهری دانست و اظهارکرد: بوسیله این سامانه شاهد اعتماد بیش از پیش شهروندان به مدیریت شهری خواهیم بود چراکه ایشان شهر را از خود میدانند و نظراتی که از سوی شورای شهر و شهرداری به مرحله تصویب و اجرا می‌رسند از پختگی بیشتر و ضمانت اجرایی بالاتری برخوردار خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اعتماد مردم را جلب کنیم و شاهد استقبال شهروندان از این سامانه باشیم بدون شک پیشرفت بسیار خوبی خواهیم داشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات