می توان امید و نشاط را با تعریف رویدادهای فرهنگی و هنری به جامعه تزریق کرد

می توان امید و نشاط را با تعریف رویدادهای فرهنگی و هنری به جامعه تزریق کرد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در نشست با سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه نشاط شهروندی عنصری گمشده در شهرها است، خاطرنشان کرد: با رویکرد انسان محوری و توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی می توان فضای شهرها را متحول کرد. از این رو مجموعه مدیریت شهری شیراز همگام با شهرهای بزرگ دنیا این رویکرد را در پیش گرفته است.
وی با بیان اینکه توجه به فضاهای عمومی در توسعه فرهنگ شهروندی نقش مهمی ایفا می کند، گفت: فضای عمومی شهر درواقع صحنه نمایش زندگی روزمره مردم است و در نقطه مقابل زندگی خصوصی آنها قرار دارد. به همین دلیل وجود شادی و نشاط در فضای عمومی جامعه، شهر را بالنده تر و سرزنده می کند.
شهردار شیراز ضمن یادآوری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در ایام نوروز ۹۷ عنوان کرد: شهرداری شیراز در این ایام رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی را در سطح شهر برگزار کرد که رفتار اجتماعی مردم براساس این رویدادها متفاوت شد، چرا که شهر سرشار از انرژی، شادی و نشاط شده بود. به نظر می رسید شهروندان از حضور و زندگی در شهر لذت می برند.
به اعتقاد مهندس اسکندرپور در حال حاضر که کشور با برخی از مشکلات اقتصادی روبروست، باید مردم را امیدوار نگه داشت که تزریق شادی و امید نیز از طریق حوزه فرهنگی امکانپذیر است و شیراز این ظرفیت را دارد.
شهردار شیراز با تاکیدی دوباره بر لزوم توجه به اقتصاد رویداد محور و برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در شیراز گفت: می توان با هماهنگی نهادهای مختلف برنامه های مقطعی عید نوروز را در تمام طول سال برگزار کرد چون معتقدیم با اقتصاد رویدادمحور و پرداختن به مسائل فرهنگی و هنری علاوه بر توسعه نشاط شهروندی می توان اقتصاد و اشتغال شیراز را متحول کرد.
وی همچنین در این نشست اضافه کرد: شهرداری شیراز به منظور رشد و توسعه امور فرهنگی و هنری آمادگی دارد به همان میزانی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهر شیراز هزینه می کند، برنامه های فرهنگی و هنری را حمایت و در تولید، توزیع و نمایش آثار هنری با این نهاد تعامل کند.
مهندس اسکندرپور با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه فرهنگی به دنبال سازمان گرایی نیست، گفت: با هدف احیا و توسعه سرزندگی شیراز با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری می کنیم.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت ۸۴ پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری در بافت تاریخی فرهنگی شیراز خاطرنشان کرد: باززنده سازی و بازگشت رونق و زندگی به بافت می تواند بسیاری از مشکلات و چالش های آن را حل کند. در این راستا علاوه بر توجه به فعالیت های اقتصادی؛ بازارچه هنر واقع در سنگ سیاه نیز در دهه فجر به بهره برداری می رسد تا شاهد حضور هنرمندان و گروه های هنری در بافت باشیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: شیراز در حال حاضر دارای فرصت طلایی تعامل و نزدیکی دو حوزه شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این فرصت طلایی می تواند منجر به احیای دوباره شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و ادب شود.
دکتر گشتاسبی راد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای نوروز ۹۸ خاطرنشان کرد: تلاش داریم محیطی فاخر و شاد را برای شهروندان و گردشگران فراهم کنیم.
معاون شهردار شیراز افزود: درصدد هستیم  فستیوال غزل و ترانه را برگزار و جشنواره بهار نمایش را احیا کنیم تا به برندی هنری برای شیراز تبدیل شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات