تاکید نماینده ولی فقیه در استان گلستان بر معماری اصیل

تاکید نماینده ولی فقیه در استان گلستان بر معماری اصیل


رئیس و تنی چند از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با نماینده ولی فقیه در استان  وامام جمعه گرگان دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در این دیدار آیت اله نورمفیدی با تقدیر از همت و تلاش مهندسان به عنوان نیروهای فرهیخته جامعه، افزود: ا نتظار مردم از مهندسان آن است که در عصر کنونی با تکیه بر استقلال فکری و بومی سازی علوم ساختمان، عامل حل مشکلات موجود و رعایت تنوع و زیبایی در ساختمان ها باشند. نماینده ولی فقیه در استان خواستار بازگشت به معماری اصیل  ایرانی- اسلامی در ساخت وسازها شد و افزود: آثار و ابنیه متعددد  و متنوع معماری ایرانی-اسلامی در این مرزوبوم، موید تبحر، هوش و توانمندی برجسته و منحصربه‌فرد معمارانی است که با درآمیختن فن ساختمان‌سازی و الهام گرفتن از ارزش‌ها و مفاهیم ایرانی-اسلامی به خلق آثار و ابنیه‌ای مبادرت ورزیده‌اند که برخی از آن‌ها بعد از گذشت قرن‌ها، همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در گلستان  بر لزوم نظارت مهندسی بر ساختمان‌ها تاکید کرد و افزود: اگر به صورت استاندارد به نظارت مهندسی عمل شود عمر ساختمان ها وشهر ها طولانی  می شود و  اخلاق حرفه ای و رجحان منافع عمومی بر منافع شخصی در جهت رفع معضلات به ویژه در حوزه اشتغال می تواند بسیار راهگشا باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد شکوفایی هر بیشتر استان گلستان در حوزه های فنی و مهندسی باشیم و این مسئله به تلاش و کار هر چه بیشتر مهندسان عزیز بستگی دارد.
در این دیدار مهندس ویزواری گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  گلستان در حال حاضر با بیش از ۹۵۰۰  نفر عضو بزرگترین مجموعه غیرانتفاعی و مردمی و بزرگترین پایگاه فنی مهندسی استان و پتانسیل خوبی برای خدمات فنی - تخصصی به شمار می آید. رئیس سازمان  اطلاع رسانی در خصوص توجه به امر ساخت و ساز برای عموم مردم را از وظایف مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام کرد و افزود:  توجه به معماری اسلامی از ضروریات در حوزه معماری و طراحی است و عدم توجه مالکین به این امر از مشکلات ساخت ساز در این حوزه است.
حلیمه جرجانی نایب رییس اول سازمان در این نشست گفت : اجرای هرچه دقیق تر مقررات ملی ساختمان که ضامن ساخت بناهایی مستحکم و داشتن شهرهایی آباد،ایمن و زیباست از  اهداف اصلی  سازمان می باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات