اجرای طرح استفاده رایگان ایثارگران مشهدی از حمل و نقل عمومی شهری

اجرای طرح استفاده رایگان ایثارگران مشهدی از حمل و نقل عمومی شهری

اجرای طرح استفاده رایگان ایثارگران مشهدی از حمل و نقل عمومی شهری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از اجرای طرح استفاده رایگان ایثارگران مشهدی از حمل و نقل عمومی شهری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد جواد رجاییان تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی مشهد و در راستای اجرای ماده ۴۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، استفاده از حمل و نقل عمومی با شرایط خاص برای خانواده شهدا و جانبازان رایگان است.
وی با اعلام اینکه از ابتدای شهریورماه سال گذشته نسبت به ارائه تسهیلات رایگان حمل و نقل عمومی به ایثارگران اقدام شده است، گفت: در راستای اجرای مصوبه، این مهم با معرفی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نسبت به استفاده رایگان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان، خانواده شهدا و خانواده جانبازان ۷۰ درصد مقیم مشهد مقدس، از خطوط اتوبوسرانی و قطارشهری (سفر درون شهری) برای حداکثر ۶۰ نوبت در هر ماه انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد عنوان کرد: در این راستا شارژ کارت قابل انتقال به ماه بعد نبوده و فقط از طریق صدور کارت ویژه امکانپذیر است.
رجاییان با اشاره به اینکه تسهیلات واگذاری شده بلیط رایگان حمل و نقل درون شهری مخصوص ایثارگر (خانواده شهید، جانباز و...) صاحب عکس بوده و فقط هزینه کارت المثنی دریافت می‌شود، گفت: برای استفاده از تخفیف در ابتدای هر ماه لازم است افراد به یکی از باجه‌ها و یا مراکز شارژ و فروش من کارت مراجعه کنند.
به گفته وی با توجه به اینکه با اتمام تعداد سفر ماهانه، سفرهای بعدی با کسر هزینه انجام خواهد شد، لازم است فرد از مبلغ اعتبار من کارت خود اطمینان حاصل نماید که در این خصوص شماره پشتیبانی ۳۱۲۹۱۵۱۳ آماده پاسخگویی به سئوالات احتمالی در این موضوع خواهد بود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به نحوه استفاده از این تسهیلات بیان کرد: خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، برای بهره‌مندی از این تسهیلات لازم است به آدرس اینترنتی https://mancard.mashhad.ir و بخش ثبت نام من کارت ایثارگران مراجعه کنند.
رجاییان در ادامه به ارایه آماری از تراکنش‌های انجام شده توسط خانواده ایثارگران طی ۶ ماه اول سال جاری پرداخت و گفت: در این راستا در طی ۶ ماه اول سال تعداد یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۲۱۷ تراکنش رخداده که یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۰۸ تراکنش در اتوبوسرانی رقمی بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده ۱۶۰ هزار و ۵۰۹ تراکنش در قطارشهری انجام شده که معادل رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۲۳ میلیون ریال است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات