بازدید ریاست سازمان از برخی دفاتر نمایندگی شهرستان ها طی هفته گذشته و اعطای احکام مسئولین

بازدید ریاست سازمان از برخی دفاتر نمایندگی شهرستان ها طی هفته گذشته و اعطای احکام مسئولین

مهندس عسکری طی هفته گذشته از دفاتر نمایندگی شهرستان های دولت آباد- شاهین شهر- فلاورجان- فولادشهر-زرین شهر- نجف آباد- خمینی شهر - بهارستان - مبارکه - شهرضا بازدید بعمل آوردند و از نزدیک با مسئولین و اعضای هیات نمایندگی  این دفاتر در زمینه های مختلف به گفتگو پرداختند و احکام مسئولین این شهرستان ها به ایشان اعطا گردید.

ریاست سازمان در این بازدید ها اظهار داشت:  با کمک هیات مدیره و  با دقت هرچه بیشتر به بررسی امورات و مشکلات این دفاتر می پردازند تا اعضایی که به سازمان امیدوار هستند نا امید نگردند. ایشان با اشاره به اینکه وجود دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در مناطق محروم باعث بهبود کیفیت ساخت و ساز می شود گفت : می بایست تمام تلاشمان را به کار ببندیم تا در تمام مناطق استان با نظارت مهندسان شاهد احداث ساختمان های  استاندارد و مهندسی باشیم و از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری شود زیرا  یکی از وظایف نظام مهندسی صیانت از سرمایه ملی است. نظام مهندسی باید نظرات فنی و مهندسی خود را در زمینه های مختلف استانی و کشوری اعلام  نماید و یکی از وظایف ما ارتقای کیفی خدمات مهندسی است . ایشان از کلیه مسئولین دفاتر نمایندگی خواستند تا تعاملات خود را با کلیه ادارات توسعه دهند.

مهندس عسکری با اشاره به کم شدن تلفات جانی و مالی در زلزله های اخیر کشور گفت : این دست آورد حضور مهندسان در عرصه های ساخت و ساز است و باید تلاش شود ارایه خدمات مهندسی در تمام استان حتی در دور افتاده ترین مناطق نیز در دسترس مردم قرار گیرد .

ایشان از راه اندازی سامانه ارجاع کار گاز خبر داد و افزود :  بزودی شاهد ارجاع کار به بازرسین گاز از طریق این سامانه خواهیم بود و بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد .

مهندس عسکری از پروژه های در حال احداث ساختمان اداری برخی از دفاتر بازدید بعمل آورد.

در این مجموعه بازدیدها مسائل ذیل از طرف مسئولین و اعضای هیات نمایندگی دفاتر فوق الذکر مطرح و ریاست سازمان قول به پیگیری و رسیدگی به آنان را داد.

- رسیدگی به وضعیت پروزه های نیمه تمام

- تاکید بر لزوم اجرایی شدن مجری ذیصلاح

-  نقشه های تایید فنی

- کنترل نقشه های معماری

- بازرسی گاز

- وحدت رویه گاز

- مشکلات تعیین بازرسان گاز

- بررسی قراردادهای نظارت و داوری

- مدت زمان اعتبار پروانه های ساختمانی

- قانون بکارگیری بازنشستگان

- ساماندهی امور گاز و کنترل مضاعف

- تاکید بر لزوم استحکام بنا ها و کنترل نقشه های معماری

- استفاده از ظرفیت های تولید کننده های موجود در هر شهرستان

- توجه ویزه به حفاظت از محیط زیست

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات