رویکرد وزارت راه و شهرسازی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی است

رویکرد وزارت راه و شهرسازی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی است

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده  در همایش تشریح ابعاد سیاست توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی که صبح امروز یکشنبه ۱۸ آذرماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، اعلام کرد: مقوله توسعه بر اساس حمل و نقل همگانی مطلب مهمی است که با توجه به گسترش شهرنشینی اهمیت پیدا می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه ۷۵ درصد مردم در حال حاضر در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: توسعه شهرنشینی وقتی با راهکارهای متداول و همراهی برنامه های حمل و نقلی پیش می‌رود تبدیل به الگوی مناسبی برای توسعه شهری می شود اما وقتی توسعه شهری و توسعه حمل و نقل جدای از هم و در تقابل یکدیگر پیش می‌روند آسیب‌هایی فراوانی به جامعه وارد می‌شود که بخشی از آنها شاملِ آلودگی صوتی، آلودگی هوا، هدر رفتن زمان و تخصیص بودجه عمرانی به ساخت پارکینگ و معابر تبدیل می‌شود.

شکرچی‌زاده با  تاکید بر اینکه توسعه شهرنشینی در تمامی جهان رخ داده و ایران نیز از این قاعده تبعیت کرده است، گفت: در کشورهای توسعه یافته شاهد هستیم که برنامه‌ریزی شهری با توسعه حمل و نقل عمومی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: هدف از توسعه بر اساس سیاست حمل و نقل عمومی، افزایش سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری و حومه ای است. دنبال کردن این سیاست رویکرد وزارت راه و شهرسازی، همزمان از ابتدای دولت یازدهم و روی کارآمدن آقای آخوندی آغاز شد و خوشبختانه تا به امروز نیز ادامه یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: کلیات سند توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در ۲۵ شهریورماه سال جاری به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در تهیه و تصویب این سند سهم عمده‌ای داشت.

شکرچی‌زاده گفت: امیدواریم دنبال کردن کلیات سند توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در دوره مسئولیت مهندس اسلامی با دیدگاهی که وی به موضوع شهرسازی و حمل و نقل دارد با قوت و جدیت دنبال شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات