رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان:بازدید مشترک محیط زیست و شبکه بهداشت از نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی در مراکز درمانی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان:بازدید مشترک محیط زیست و شبکه بهداشت از نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی در مراکز درمانی


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از بازدید مشترک کارشناسان این اداره و شبکه بهداشت از مجتمع های درمانی، درمانگاه ها و مطب های شهرستان از آبان ماه سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار با اشاره به اجرای ۶ مرحله گشت و پایش مشترک مراکز درمانی در یک ماهه اخیر، افزود: تمامی مراکز درمانی موظف به مدیریت پسماندهای پزشکی خود بوده و ملزم به عقد قرار داد با مراکز مورد تایید شبکه بهداشت ودرمان وسازمان محیط زیست جهت جمع آوری، عادی سازی و دفع اینگونه پسماندها می باشند.
وی افزود: بر همین اساس در راستای نظارت بر نحوه عملکرد مراکز درمانی در این زمینه، گشت و پایش های مشترکی از سوی کارشناسان این اداره و شبکه بهداشت شهرستان بهارستان در یک ماه اخیر صورت پذیرفته است.
اکار در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ مرکز درمانی تاکنون مورد بررسی قرار گرفته که متاسفانه تنها تعداد محدودی از این مراکز اقدام به عقد قرارداد با مراکز مجاز نموده اند، اظهار داشت: تذکرات لازم جهت اجرای دقیق ضوابط و روش های مدیریت پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته به سایر مطب ها گوشزد شد تا هر چه سریعتر در این خصوص اقدام نمایند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان درپایان تاکید کرد: در صورت تکرار تخلف از سوی این مراکز، به مراجع قضایی معرفی و مطابق ماده۶۸۸ به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی و نیز ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند مبنی بر مخلوط کردن زباله های عادی و عفونی، با خاطیان برخورد خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات