دسترسی جنوبی ایستگاه دانشگاه خط یک مترو تبریز بازگشایی شد

دسترسی جنوبی ایستگاه دانشگاه خط یک مترو تبریز بازگشایی شد

به گزارش شهریار به نقل از سازمان قطار شهری تبریز و حومه، مصطفی مولوی با اشاره به هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریالی برای اتمام این پروژه، گفت: این دسترسی به شکل گالری زمینی در طول ۱۵ ماه احداث شده است .

وی ادامه داد: با توجه به مکان دانشگاه تبریز در ضلع جنوبی ایستگاه، این گالری با دو ورودی مجزا احداث شده که یکی از ورودی ها از سمت شرق در راستای دسترسی آسان شهروندان و دانشجویان به دانشگاه و ورودی دیگر از سمت غرب، نزدیک میدان جانبازان، در نظر گرفته شده است .

رضا زائر، مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز نیز با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: این گالریِ دسترسی به طول ۵۵ متر، در زیر خیابان ۲۹ بهمن اجرا شده است .

وی با اشاره به محدودیت های اجرای این پروژه، افزود: از آنجا که بلوار ۲۹ بهمن از شریان های اصلی شهر است و تاسیسات شهری زیادی از زیر این خیابان عبور کرده است برای عملیات اجرایی، نمی توانستیم خیابان را مسدود کنیم و از طرفی، عمق کم گالری و سرباره کم تونل، در اجرای تونل به شکل زیرزمینی خطراتی را درپی داشت که با همفکری عوامل فنی و مشاور، اجرای دک فولادی به شکل موقت در دستور کار قرار گرفت .

زائر از تلاش مجموعه برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت کار خبر داد و گفت: به دلیل عدم جابجایی تاسیسات شهری، صرفه جویی چند صد میلیونی در اجرای پروژه را شاهد بودیم و در نتیجه زمان اجرا نیز به حداقل کاهش یافت و اجرای تونل نیز بدون ریزش و نشست خیابان، به اتمام رسید .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات