بهسازی ۸ ایستگاه دوطرفه بی‌آرتی طی سال جاری/ تشریح اولویت‌های بودجه عمرانی سال آینده

بهسازی ۸ ایستگاه دوطرفه بی‌آرتی طی سال جاری/ تشریح اولویت‌های بودجه عمرانی سال آینده

محمدحسین اسحقی در گفتگو با شهریار در خصوص آخرین وضعیت بهسازی ایستگاه های بی‌آرتی تبریز گفت: در مسیرهای بی آرتی روزانه تعداد زیادی اتوبوس تردد می کنند و باعث بروز مشکلاتی چون جمع شدگی آسفالت و ترک در آن می شود. برای همین آسفالت مسیرهای بی‌آرتی درست نبود .

وی سپس گفت: باید در مسیرهای بی‌آرتی به جای آسفالت که تحمل فشار بالایی ندارد از یک جسم صلب و غیرقابل نفوذ و قابل تحمل فشار استفاده می شد چراکه در این مسیر بی‌آرتی با حجم بالای تردد اتوبوس ها و شرایط آب و هوایی تبریز روبه رو بودیم و در تابستان نیز با گرم شدن هوا آسفالت مسیر دچار مشکلات جدی می شد .

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: جمع شدگی آسفالت، کوتاهی عمر آسفالت و حتی ترک های خستگی در آسفالت از جمله مشکلات پیش آمده در مسیرهای بی آر تی بود .

اسحقی همچنین ادامه داد: این مشکل مسیرهای بی آر تی محدود به تبریز نبود و در دیگر شهرها نیز شاهد این مشکل هستیم. برای همین اصولا نباید مسیرهای بی آرتی آسفالت شود. در سال های گذشته با اجرای محدود آسفالت و طرح های دیگر که حالت مسکّن داشتند برخی مواقع این مشکل در مسیرها و مخصوصا ایستگاه های آن حل می شد ولی بعدا دوباره این مشکل ایجاد می شد؛ برای همین از سال گذشته تصمیم گرفتیم تا این مشکل مسیرها به صورت اصولی حل شود .

وی گفت: ۸۰ درصد مشکلات مسیرهای بی آرتی تبریز در ایستگاه ها بودند که با اولویت بهسازی ایستگاه ها عملیات اجرایی وعمرانی آغاز شد و بعد از برداشتن آسفالت ها، زیرسازی و استحکام بخشی و بتن ریزی انجام شد .

اسحقی افزود: ۲۲ ایستگاه دو طرفه در کل مسیر وجود دارد که ۸ ایستگاه دوطرفه بی‌آرتی طی سال جاری و ۳ ایستگاه دوطرفه به صورت مدرن و اصولی در سال گذشته بهسازی شده است. ادامه مسیر و ایستگاه های دیگر نیز وضعیت خوبی دارند .

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: پروژه بهسازی مسیر بی آر تی خیلی زمان بر و دشوار بود و نیاز به هماهنگی های زیادی با سایر ارگان ها و ادارات و پوشش ترافیکی منطقه داشت ولی با تمام این مسائل پروژه به خوبی و به صورت دسته جمعی انجام شد .

وی ابراز داشت: بتن که در مسیر استفاده شده به صورت کاملا مخصوص تولید و به شکل یکپارچه در محل اجرا شده است. این پروژه زحمات زیادی داشت و با کمترین هزینه ممکن اجرا شد .

اسحقی گفت: این پروژه یک کار ماندگار بود که مدیریت حوصله به خرج داد و هماهنگی های لازم را انجام داد و این کار در یک بازه مشخص انجام شد .

وی گفت: البته نباید فراموش کرد که نمک نقطه ضعف بتن است و باید در مواقع بارش برف از نمک پاشی و محلول پاشی در مسیرهای بی آر تی خودداری کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در تشریح اولویت‌های بودجه عمرانی سال آینده نیز گفت: بودجه را شعاری نمی نویسیم و شهر را مطالعه کرده ایم. به نسبت پول و درآمدمان پروژه های نیمه تمام و نیازهای شهری را در بودجه سال آینده قرار می دهیم .

وی گفت: بحث های ترافیکی و توسعه فضای سبز و تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت ها در بودجه سال اینده خواهد بود .

اسحقی در خصوص مشکلات ترافیکی نیز گفت: باید فرهنگ سازی در این خصوص انجام شده و کنترل نامحسوس نیز به صورت گسترده در شریان های اصلی و اتوبان های کسایی و پاسداران افزایش یابد. باید برای کنترل نامحسوس نیز در شریان های اصلی شهر بودجه خاصی درنظر گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات