برگ های پاییزی منبعی غنی برای تولید کودهای گیاهی است

برگ های پاییزی منبعی غنی برای تولید کودهای گیاهی است

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت:  برگ های پاییزی منبعی غنی برای تولید کودهای گیاهی است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی شایگان فصل پاییز را یکی از زیباترین فصول سال و جلوه‌ گر تصاویر زنده طبیعت با برگ‌های رنگارنگ توصیف کرد و بیان کرد: شهروندان  در این ایام، زیباترین و شگفت ترین تصاویر زیبا را در قاب هستی مشاهده می‌کنند.

وی گفت: بدون شک، همه مردم به ویژه جوانان در زیباترین فصل سال، علاقمندند تا لحظاتی را با نگاه عمیق به درختان با برگ‌های زرد و نارنجی به تماشای طبیعت بنشینند.

به گفته  شایگان اگرچه زیبایی برگ‌های پاییزی به جای خود محفوظ اما این امر در محیط پارک‌ها نگرانی‌هایی را به دنبال دارد که می توان به  پرشدن چاله‌ها وجوی‌ها از برگ درختان  که ممکن است به آسیب دیدن برخی از افراد رهگذر منجرشود و یا در روزهای بارانی فصل پاییز و جمع شدن آب در زیر برگ‌های پاییزی که می تواند باعث آسیب به شهروندان به خصوص کودکان و سالمندان که از  روی برگ‌های خیس خورده در حال تردد می باشند اشود.

وی افزود:   البته به رغم زیبایی که برگ های پاییزی دارند اما در کوتاه مدت، لطافت و زیبایی اولیه خود را براثر برخورد با زمین و عابرین از دست می‌دهند، به همین دلیل باعث آلودگی در محیط پارک شده و بایستی از محیط‌ حتما جمع آوری شوند.

شایگان بیان کرد:  طبق روال سا ل های گذشته در فصل پاییز برگ های خزان شده درختان و درختچه ها  توسط عوامل اجرایی از سطح فضاهای سبز شهری جمع آوری  شده و به گودال های احداث شده در واحد تولیدات سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری جهت سیلوی برگ انتقال می یابند.

وی اظهار کرد:  مدت زمان لازم برای فرآوری خاکبرگ حدود یک سال است که در این زمان با فراهم آوردن شرایط لازم جهت فعالیت میکرو ارگانیسم ها مانند تامین رطوبت، دما، تهویه و کود دهی، موجبات تسریع  فرآیند پوسیدگی و تجزیه کامل برگ ها صورت گرفته و در نهایت خاکبرگ تولید می شود که با این روش عناصر موجود جذب شده توسط گیاه دوباره به چرخه طبیعت بازگردانده می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات