صدور ۳۸۴ پروانه مسکونی برای پلاک‌های واقع در بافت فرسوده

صدور ۳۸۴ پروانه مسکونی برای پلاک‌های واقع در بافت فرسوده

مشاور عالی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه برای ۳۸۴ پلاک واقع در بافت فرسوده پروانه صادر شده است.

محمد فیض اظهار کرد: بافت فرسوده در مناطق مختلف شهر که مصوبه کمیسیون ماده پنج را دارد، قابلیت تخریب و نوسازی دارد ، از این رو امتیازاتی برای بازسازی آنها در نظر گرفته شده است، اما بازسازی خانه‌های تاریخی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی امکان‌پذیر است.

مشاور عالی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال مباحث دقیق‌سازی در ارتفاعات مناطق، به‌روز رسانی و دریافت مصوبه برخی از ضوابط طرح تفصیلی که در پاره‌ای از مواقع مغایرت‌هایی داشته است، پویاسازی سیستم شهرسازی مناطق و تسریع در روند صدور پروانه، برگزاری جلسات هماهنگی با کارکنان شهرسازی مناطق و وحدت رویه در انجام امور شهرسازی و سازمان نظام مهندسی پیگیری شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی شده و مدیریت‌های متعددی را شامل می‌شود، افزود: از جمله این مدیریت‌ها، مدیریت نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی است که بر مجموعه ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی مصوب کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری ایران و عملکرد شهرسازان مناطق ۱۵ گانه نظارت دارد.

فیض تصریح کرد: اداره سیما و منظر شهری وظیفه کنترل و تایید نقشه نمای ساختمان‌ها را بر عهده دارد و در سال جاری نیز بازنگری و به روز رسانی ضوابط سیما و منظر، اطلاع‌رسانی و آموزش مهندسان معمار و کارفرمایان همچنین تقویت و بازنگری کمیته تخصصی نما و منظر را در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: مدیریت طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای نیز مباحثی در خصوص شبکه معابر و گذرها، کاربری و نحوه استفاده از پلاک‌ها بر اساس مصوبات کمیسیون ماده پنج، پیگیری برای دقیق سازی خطوط بدنه مناطق و ارتفاعات؛ هم‌چنین تهیه طرح گستره‌های ویژه شهر، تدوین ضوابط بلند مرتبه‌سازی و مشخص کردن محدوه‌های مربوطه، طرح ویژه محور چهارباغ عباسی و تعیین تکلیف پهنه غربی، ایجاد هماهنگی و پیگیری امور مربوط به طرح جامع جدید شهر اصفهان را دنبال می‌کند.

مشاور عالی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری که یکی از زیرشاخه‌های مدیریت طرح‌های توسعه شهری به شمار می‌رود، انتشار الکترونیکی و آموزشی مجموعه رصد برای انتقال تجربیات شهرسازی انجام می‌شود، اظهار کرد: ایجاد زمینه بازآفرینی شهری از طریق تدوین و فرایند طراحی و اجرای موفق پروژه‌های محرک توسعه در دستور کار است و برنامه‌ریزی اجرای آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مدیریت معماری و طراحی شهری مباحث گلوگاه ها و نقشه راه برای بازگشایی آنها در حال انجام است، گفت: طرح و مطالعات ارتقای کیفی محلات شهر به مناطق ۱۵ گانه شهرداری ابلاغ شده است تا در نقاطی که نیاز به محرک توسعه دارد، انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات