ظرفیت تاریخی طرق مورد غفلت قرار گرفته است

ظرفیت تاریخی طرق مورد غفلت قرار گرفته است

ظرفیت تاریخی طرق مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا در نشست صمیمی اعضای کمیته نظارتی شماره ۴ شورا با ساکنان و اهالی طرق که در مسجد امام‌رضا(ع) برگزار شد، اظهارکرد: منطقه طرق با سایر مناطق شهر مشهد از نظر محلی، بافت و آثار تاریخی متفاوت و متمایز است.

حسینی‌پویا با بیان اینکه تفاوت های یاد شده بعنوان یک سرمایه اجتماعی و معنوی برای طرق محسوب می‌شود، گفت: این ویژگی‌ها می‌تواند منجر به حل سریع‌تر مشکلات شده و بعنوان عامل بالقوه‌ای برای گره گشایی مسائل محسوب می‎شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: طرق بافت تاریخی بسیار ارزشمندی دارد ولی مورد غفلت واقع شده است؛ مشهد سالیانه میزبان ۳۰ میلیون زائر و گردشگر بوده ولی طرق از این تعداد مسافر بی بهره مانده است.

حسینی‌پویا با تاکید بر اینکه به منظور رسیدگی بهتر و سریع‌تر به مشکلات و بهره‌گیری از این فرصت موجود نمایندگانی از سوی اهالی به منظور تعامل با آستان قدس رضوی، شهرداری و میراث فرهنگی باید معرفی شوند، گفت: برطرف شدن مشکلات طرق نیازمند نگاهی چندبخشی و همه‌جانبه است و شهرداری مشهد به تنهایی قادر به رفع آنها نیست.

وی در خصوص احداث باند فرودگاه نیز اظهارکرد: این موضوع باید در سطوح ملی و استانی پیگیری شود و از اختیارات مجموعه های محلی مثل شهرداری خارج است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات