هیچ خطایی را از هیچ حوزه و منطقه‌ای در شهرداری نمی‌پذیریم

هیچ خطایی را از هیچ حوزه و منطقه‌ای در شهرداری نمی‌پذیریم

هیچ خطایی را از هیچ حوزه و منطقه‌ای در شهرداری نمی‌پذیریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری صبح امروز و در آغاز چهل و چهارمین جلسه علنی شورا به تشریح مناسبت های هفته جاری پرداخت و ضمن گرامیداشت زادروز «ملک‌الشعرای بهار»، اظهارکرد: بهار، شاعر و ادیب متعلق به استان خراسان است که در کنار فعالیت های ادبی، سیاستمداری میهن‌پرست بود و در جریان جنبش مشروطه از پیشگامان نهضت مشروطیت به حساب می‌آید؛ وی همچنین روزنامه‌نگاری شجاع و تاریخ‌نگاری متعهد بود.

حیدری در ادامه به نوزدهم آذرماه، روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: در این روز اعلامیه جهانی حقوق بشر به تصویب رسید و منتشر شد؛ در این منشور، حقوق بنیادین مدنی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آحاد مردم در تمامی کشورها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم در فصل‌ها و مواد مختلفی که برگرفته از نگاه حضرت امام(ره) و خبرگان حوزه آموزه های دینی است، نکات برجسته‌ای در ارتباط با حقوق بشر، با رویکرد رحمانی و اعتدالی، شامل می‌شود.

حیدری افزود: با توجه به نقایص موجود در حقوق بشر جهانی، اعلامیه حقوق بشر اسلامی بعدها منتشر شد ولی در عین حال امروز با استانداردهای دوگانه‌ای پیرامون حقوق بشر و بویژه از سوی قدرت های بزرگ در سطح جهانی عمل می‌شود به نحوی که حوادث ناگوار و تضییع حقوق مردم را در بسیاری از کشورها شاهدیم ولی اقدام شایسته‌ای از سوی نهادهای بین المللی انجام نمی‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد صحبت های خود را با بزرگداشت سالروز درگذشت ابوریحان بیرونی ادامه داد و اظهارکرد: وی یکی از درخشان‌ترین مفاخر خراسانی ماست که در زمینه های نجوم، ریاضی و انسان‌شناسی صاحب آثار ارزشمندی است و از ایشان بعنوان پدر انسان شناسی نام می‌برند.

سالروز حمله عمال رژیم پهلوی به بیمارستان امام رضا(ع) دیگر موضوعی بود که حیدری در سخنان آغازین چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد به آن اشاره کرد و گفت: این حادثه، اتفاق تلخ و ناگواری بود که در سال ۵۷ رخ داد و عوامل رژیم طاغوت به بخش اطفال بیمارستان و کودکان معصوم بستری در این بخش حمله‌ور شدند.

حیدری تصریح کرد: این حمله وحشیانه باعث انسجام و هماهنگی مردم و ایجاد حرکتی اجتماعی در بیمارستان امام‌رضا(ع) شد که پس از آن شاهد تحصن طولانی مدت دانشگاهیان و روحانیون در بیمارستان بودیم و این مجموعه به پایگاهی برای پیگیری مبارزات تبدیل شد.

نهم دسامبر، «روز جهانی مبارزه با فساد» آخرین موضوعی بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: مقوله مبارزه با فساد محدود به یک روز نیست و هدف از این نامگذاری توجه افکار عمومی به این موضوع است.

حیدری فساد را پدیده‌ای مشمئزکننده و در تعارض با عدالت، آزادی، توسعه، حقوق شهروندی و مبانی اخلاقی دانست و اظهارکرد: یک شهروند عادی با نگاه مطالبه‌گرایانه وظیفه دارد که پیگیر حقوق خود باشد و در مبارزه با فساد کمک و همراهی کند؛ در کنار تمامی آحاد جامعه، نهادها و دستگاه های ناظر و اجرایی نیز باید نقش تسهیلگر در مبارزه با فساد داشته باشند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: گلوگاه های مبارزه با فساد باید شناسایی و بسته شوند تا مجالی برای رشد فساد شاهد نباشیم؛ ابزار مبارزه با فساد این نیست که در وهله نخست منتظر وقوع فساد باشیم و سپس درصدد ریشه‌کن کردن آن برآییم.

حیدری در ادامه از تلاش های مدیران شهرداری مشهد در حوزه های مختلف بابت اصلاح فرآیندها و شفافیت تشکر کرد و افزود: این رویکرد باید استمرار داشته باشد و هر روز شاهد تقویت آن باشیم چرا که ناکافی است.

وی خاطرنشان کرد: کماکان گزارشات نگران‌کننده‌ای از سطح مناطق شهرداری دریافت می‌کنیم که تعداد اندکی از عناصر بی‌ریشه و فرصت‌طلب همچنان بعنوان واسطه در این فضا رفت و آمد می‌کنند و گاهی برای تحقق خواسته های مردم از مسیرهای ناصواب و خلاف اقدام می‌کنند و در مقابل آن مبالغی دریافت می‌کنند.

حیدری با تاکید بر این موضوع یاد شده یکی از دغدغه های اعضای شورای شهر مشهد است، گفت: در حوزه پاسخگویی تقاضا داریم که با قوت در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم به استانداردها دست یابیم.

وی افزود: نظارت عالیه شورای شهر مشهد به طور جدی پیرامون این موضوع چهره های متخصصی جذب کرده و در حال ورود به این موضوع هستیم؛ این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در کمترین زمان ممکن ایشان بتوانند کارهای خود را از مسیرهای قانونی پیگیری کنند و هرگونه مشکل و سد راه خود را برای برخورد به شورای شهر و نهادهای نظارتی اعلام کنند تا برخوردهای مقتضی صورت گیرد.

حیدری گفت: فضا را باید برای همین اقلیت معدود و ناچیز که با اعتیار و جایگاه و شانیت تمامی کارکنان خدوم مدیریت شهری بازی می‌کنند، ناامن کنیم؛ موضوع شفافیت در بحث سامانه‌ها و انتشار تمامی مزایده‌ها، مناقصه‌ها و ... باید با دقت و سرعت بیشتری باید تداوم پیدا کند .

وی با تاکید بر اینکه هیچ خطایی را از هیچ حوزه و منطقه‌ای در شهرداری نمی‌پذیریم، گفت: کنترل‌ها و نظارت‌ها باید به شکل روزانه شکل گیرد و واحد های نظارتی در مناطق نیز این موضوع را با جدیت دنبال کنند تا شاهد ریشه‌کن شدن فساد در بدنه مدیریت شهری باشیم.

حیدری در پایان صحبت های خود از حضور فعال روابط عمومی شورای شهر مشهد در نمایشگاه رسانه های دیجیتال و مرکز پژوهش ها به دلیل حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و کسب غرفه برتر تشکر و قدردانی نمود و اظهارکرد: بدون شک حضور شورای شهر در این محافل میتواند در تعامل با مردم و بدنه اجتماعی موثر باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات