آمادگی شهرداری برای واگذاری زمین برای ساخت اماکن آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و غیره در محله‌های هدف


شهردار کرمان و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری خبر داد:


آمادگی شهرداری برای واگذاری زمین برای ساخت اماکن آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و غیره در محله‌های هدف



سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
شهردار کرمان و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری گفت: شهرداری کرمان آمادگی دارد برای ساخت اماکن آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و غیره در محله‌های هدف، به دستگاه‌های مختلف زمین واگذار و برای آن‌ها پروانه ساختمانی صادر کند.
سیدمهران عالم‌زاده در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور فرماندار کرمان و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مربوط در فرمانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه اقدام مشترک بین دستگاه‌های اجرایی و وزارت راه و شهرسازی گفت: شهرداری کرمان به هر دستگاهی که قصد ساخت مدرسه، کتابخانه، سالن ورزشی، اماکن بهداشتی و غیره در محله‌های هدف داشته باشد، زمین واگذار و برای آن‌ها پروانه ساختمانی صادر می‌کند.
وی افزود: در قالب برنامه مشترک، اداره‌کل راه و شهرسازی نیز هزینه ساخت این‌گونه اماکن را پرداخت می‌کند.
شهردار کرمان با اشاره به محله‌های هدف تعیین‌شده در ستاد بازآفرینی پایدار شهری گفت: محله‌های هدف، شامل فیروزآباد، شهرک صنعتی، شرف‌آباد، الله‌آباد و محله پامنار در بافت تاریخی بود که در نشست امروز، محله گلبازخان هم به این محله‌ها اضافه شد.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری هم‌چنین با بیان این‌که اقدام مشترک، برنامه همه‌جانبه‌ای است که تمام موارد ازجمله بهداشتی، آموزشی و فرهنگی در آن دیده شده است، گفت: این برنامه براساس محله‌محوری و مردم‌محوری طراحی شده است.
عالم‌زاده هم‌چنین از دستگاه‌های مختلف اجرایی خواست از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و با مشارکت در برنامه اقدام مشترک، نسبت به ساخت فضاهای مورد نیاز شهروندان در محله‌های هدف اقدام کنند. وی در خصوص مصوبات نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری گفت: علاوه بر اضافه‌شدن محله گلبازخان به محله‌های هدف، مقرر شد دستگاه‌های مختلف، طرح‌ها و برنامه‌های خود را در قالب اقدام مشترک به فرمانداری کرمان ارایه کنند.
محمدعلی قنبری، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان که ازسوی شهردار کرمان به‌عنوان مسئول پیگیری ستاد بازآفرینی پایدار شهری معرفی شده است نیز، در نشست این ستاد گفت: شهرداری کرمان در محله فیروزآباد، ۵۳ هزار مترمربع زیرسازی و جدول‌گذاری کرده و بیش از ۶۰ هزار مترمربع معابر این محله زیرسازی شده و آماده آسفالت است.
وی افزود: در شهرک صنعتی نیز ۱۵ هزار مترمربع از معابر آماده آسفالت است، اما به‌دلیل عدم جابه‌جایی تیرهای برق، کار معطل مانده است.
معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان این‌که شهرداری کرمان برای ساخت خانه محله، سالن ورزشی و مدرسه در محله فیروزآباد، زمین واگذار کرده است، گفت: آمادگی داریم در بافت تاریخی هم برای ساخت خانه محله و زمین ورزشی، زمین واگذار کنیم.


محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۵۷.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات