- موافقت با لایحه تفکیک قرارداد نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت - شروع فعالیت بازارچه گیل بانو

- موافقت با لایحه تفکیک قرارداد نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت - شروع فعالیت بازارچه گیل بانو

در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر رشت؛
- موافقت با لایحه تفکیک قرارداد نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت - شروع فعالیت بازارچه گیل بانو
در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر رشت؛ - موافقت با لایحه تفکیک قرارداد نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت - شروع فعالیت بازارچه گیل بانو
در جلسه کمیسیون تلفیق شورای رشت موضوع تحمیل نیروهای شرکتی به شهرداری رشت به عناوین مختلف مورد انتقاد قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - سید امیر حسین علوی در این جلسه به فرآیند حضور موسسه خیریه ایزددوستان در بحث راه اندازی بازارچه گیل بانو اشاره کرد و گفت: برخی از موسسات درباره فرآیند واگذاری بازارچه گیل بانو به موسسه ایزددوستان طی مدت زمانی مشخص، انتقاداتی داشته که باید بررسی شود.
رییس شورا به استحکام بنای ساختمان بازارچه گیل بانو اشاره کرد و ادامه داد: شنیده ها حاکی از آن است که ساختمان بازارچه به لحاظ استحکام بنا مشکلاتی دارد و این مسئله پیش از افتتاح رسمی آن باید بررسی و معایب برطرف شود.
وی با اشاره به ارسال لایحه ای پیرامون بررسی و تفکیک قرار داد نیروهای سدمعبر از پسماند بیان کرد: تجمیع قرار داد نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت در شرکت های طرف قرار داد موجب بروز مشکلاتی شده است.
علوی با بیان اینکه اخیرا موضوع جداسازی قرار داد نیروهای سدمعبر از پسماند توسط معاونت خدمات شهری شهرداری رشت تقاضا شده است افزود: در سالهای گذشته حجم فراوانی از نیرو با عنوان شرکتی به شهرداری رشت تحمیل شده و انتظار داریم مجموعه مدیریتی شهرداری با توجه به تحمیل هزینه های هنگفت حقوق و مزایای این تعداد افراد به طور بهینه از آنان استفاده کند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به برگزاری همایش چند روزه پیرامون شهرهای خلاق خوراک عضو یونسکو در رشت اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان در گذشته برای اجرایی شدن این مهم مصوب کرده بود و در شرایط فعلی و افزایش چند برابری هزینه ها باید با بهره گیری از مدل اقتصادی نسبت به برگزاری این موضوع اقدام کرد.
علوی با اشاره به اظهار نظر سازمان بازرسی گیلان پیرامون هزینه های پیش بینی شده درباره برگزاری همایش شهرهای خلاق خوراک یونسکو در رشت توضیح داد: سازمان بازرسی در این باره اعلام کرده که شهرداری رشت بر اساس بودجه مصوب می تواند به این مساله بپردازد و هزینه های مازاد بر آن باید به روش دیگری و بر اساس بررسی و تعریف مدل های اقتصادی توسط مجریان این بخش تامین شود.
لایحه بررسی هزینه های برگزاری همایش شهرهای خلاق خوراک یونسکو در رشت به جلسه آتی کمیسیون تلفیق شورای شهر موکول شد.
رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به تفکیک قرار داد نیروهای سدمعبر و پسماند شهرداری رشت گفت: اخیرا شنیده هایی مبنی بر ورود نیروهای جدید در سازمان پسماند شهرداری رشت به منظور فعالیت بر روی ماشینهای مکانیزه جاروکشی در شهر مطرح شده که نیازمند بررسی است.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت در جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر با اشاره به راه اندازی بازارچه گیل بانو گفت: بازارچه گیل بانو با بودجه استانداری راه اندازی شده و موسسه خیریه ایزددوستان نیز از طرف استانداری برای این کار به شهرداری رشت معرفی شد.
علی مقصودی با بیان اینکه ایجاد بازارچه گیل بانو به منظور افزایش درآمد زنان سرپرست خانواده مطرح شده، افزود: موسسه ایزددوستان این توانایی و ظرفیت را دارد که در یک فرآیند چهار الی پنج ساله سود حاصله را بدون اینکه خود موسسه ذینفع باشد برای این مجموعه محقق کند.
وی به استحکام سازه بازارچه گیل بانو اشاره نمود و ادامه داد: این ساختمان به لحاظ استحکام مشکل خاصی نداشته و معایبی از جمله فقدان سرویس بهداشتی و غیره پیرامون آن نیز برطرف شده است.
مقصودی با بیان اینکه ۳۹۰ غرفه خالی در هفده بازارچه تحت سرپرستی شهرداری رشت وجود دارد، تصریح کرد: افراد متقاضی می توانند از ظرفیت این غرفه ها برخوردار شده و امیدواریم با راه اندازی و شروع فعالیت بازارچه گیل بانو سهم درآمدی زنان سرپرست خانواده به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و موجب رضایتمندی این قشر از جامعه بشود.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت به تفکیک قرار داد نیروهای سدمعبر و پسماند شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: قصد داریم با تفکیک این قرارداد از ظرفیت نیروهای سد معبر در قالب خدمات شهری بهره مند شده و انتظار داریم با تاکید و حمایت اعضای شورا این افراد در نواحی پانزده گانه رشت به فعالیت بپردازند.
مقصودی با بیان اینکه دستور به کار گیری دو جاروی مکانیزه در داخل رفوژهای خیابانی با توجه به حوادث تلخ اخیر برای پاکبانان رشت و با تاکیدات کمیسیون بهداشت شورای شهر به سازمان پسماند شهرداری رشت ابلاغ شد، افزود: سازمان پسماند شهرداری رشت تاکنون نسبت به اجرایی شدن این دستور ورود نکرده و تامین نیروهای هدایت کننده جاروهای مکانیزه بر عهده شرکت طرف قرار داد با شهرداری رشت است.
در این جلسه با لایحه تفکیک قرارداد نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت و همچنین شروع فعالیت بازارچه گیل بانو موافقت شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات