رییس جمهور: سازنده مسکن و ناظر باید متفاوت باشند/ در ساخت مسکن باید مصالح استاندارد و کارگر با مهارت به کار گرفته شود

رییس جمهور: سازنده مسکن و ناظر باید متفاوت باشند/ در ساخت مسکن باید مصالح استاندارد و کارگر با مهارت به کار گرفته شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی  با اشاره به خسارات ناشی از حادثه زلزله سرپل ذهاب و تخریب ساختمان های نوساز و فروریختن بیمارستان اسلام آباد و همچنین پایداری برخی ساختمان های قدیمی در کشور گفت:چرا به ساختمان‌هایی که برای هزار سال و ۵۰۰ سال پیش است وقتی نگاه می‌کنیم لذت می بریم، اما اکنون ساختمان‌هایی درست می‌کنیم که بعد از ۱۵ سال به آن کلنگی می گویم.



رییس جمهور افزود: در اروپا خانه‌های مسکونی وجود دارد که همه برای ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال پیش است. باید ببینیم شهرسازی ما در کجا مشکل دارد، چرا یک ساختمان سندی ندارد که تمام مشخصات ساختمان از سیم کشی تا ... در آن مشخص باشد، اما در اروپا هر خانه ای سندی دارد که مسیرها در همه آن مشخص است؛ چرا ما سند نداریم و ساختمان‌های ما فاقد سند هستند.



دکتر حسن روحانی با اشاره به بافت های فرسوده موجود در کشور اظهار داشت:  با نوسازی ۲ هزار و ۷۰۰ محله فرسوده امنیت مردم، سرمایه و رفاه آنان بهتر تامین می‌شود، محله‌ها را باید امن و زندگی مردم را ساده کنیم. چقدر در این محلات فرسوده انرژی هدر می‌رود؟

وی اضافه کرد: سوال این است که ما می‌خواهیم مسکن درست کنیم یا منزل. درست کردن منزل راحت است، اما ما می‌خواهیم مسکن یعنی محل سکونت و آرامش داشته باشیم.

دکتر روحانی با انتقاد از شیوه ساخت مسکن و یکی شدن سازنده ساختمان و ناظر آن تاکید کرد: تولیدکننده و ناظر باید متفاوت باشند.





رییس دولت دوازدهم با اشاره به راهکارهای رونق بخش مسکن و سپردن این امر به بخش خصوصی تصریح کرد: رعایت استاندارد هم در ساخت مسکن حتما باید مورد توجه باشد. وی افزود: در تامین مصالح ساختمان باید استاندارد رعایت شده و همچنین کارگر با مهارت به کار گرفته شود. نظارت قوی باید در ساخت مسکن دنبال شود.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز یک انجمن در شهر کرج می باشد

    نظرات