موارد پیشگیرانه ایمنی در فصل سرما را جدی بگ ...

موارد پیشگیرانه ایمنی در فصل سرما را جدی بگ ...

شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز در آستانه آغاز فصل زمستان با انتشار راهکارهای ۱۴ گانه کنترل این حوادث از کلیه شهروندان و مشترکان گاز خواسته است با رعایت آنها از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.
استفاده از لوازم گازسوز استاندارد یکی از ساده ترین راهکارهایی است که می تواند باعث ایجاد اطمینان در استفاده از آن وسیله شود. وسایل گازسوز استاندارد دارای درجه تعیین بهره وری که با برچسب انرژی نصب شده بر روی این وسائل مشخص شده تعیین کننده میزان مصرف انرژی این وسایل است. کاهش و مدیریت هزینه می تواند باعث گسترش خدمات رسانی به دیگر شهروندان شود و از افت فشار گار در شهرهای کشور جلوگیری کند.
درجه حرارت مناسب در منازل(۲۱-۱۸) است که می تواند برای سلامتی و آسایش ساکنین کافی باشد، افزایش این میزان تنها باعث افزایش مصرف و افت فشار گاز خواهد شد.
در این اطلاعیه آمده است از تبدیل وسائل نفت سوز به گازسوز در هر شرایطی پرهیز و خودداری شود، این اقدام در سال های گذشته باعث بروز حوادثی جبران ناپذیر شده است.
استفاده از نیروهای مسئول و کاردان فنی در جریان نصب لوازم گازسوز یکی از راهکارهای ساده و مهم برای جلوگیری از حوادث احتمالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کنترل دقیق وسائل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها و همچنین بازرسی و اطمینان از باز بودن مسیر خروجی گازهای سمی(دودکشها) قبل از نصب هر وسیله گازسوز از دیگر راهکارهایی است که شرکت گاز استان از مشترکانش خواسته آن را اجرا کنند.
یکی از مهمترین عواملی که در سال های گذشته باعث از دست دادن جان تعدادی از شهروندان شد انتشار گار مونوکسید کربن بوده است. این گاز سمی که به قاتل خاموش معروف است بدلیل عدم اتصال دقیق دودکش ها رخ داده است. شرکت گاز از شهروندان خواسته است: دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه ها و سامانه های گرمایشی نصب شده در محیطهای مسکونی و اداری را جدی بگیرند.
همچنین در این اطلاعیه آمده است: عدم استفاده از بخاری های بدون دودکش در محیطهای مسکونی بسته ازجمله اتاق خواب، اتاق های نشیمن و ... باید مورد توجه قرار گیرد.
اتصال آبگرمکن در در محیط های بسته از جمله انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام، رختکن و ... نیز در سال ای گذشته باعث بروز حوادثی از جمله از دست دادن جان تعدادی از شهروندان شده است.
سرویس کامل مجموعه سامانه های گرمایشی(موتورخانه) مجتمع های مسکونی و اداری به خصوص رسوب زدایی کوزه ها و اطمینمان از سلامت مشعلها و ... قبل از آغاز فصل سرما، نصب کلاهک  H در مبادی خروجی دودکشها، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب لوله و دودکش های آکاردئونی، عدم استفاده از یک شیر گاز برای چند وسیله گاز سوز، بازبودن زیر درب منازل و یا تعبیه محلی برای تامین هوا به هنگام استفاده از بخاریهای گازی و سایر گازسوزها نیز از راهکارهای جلوگیری از بروز حوادث اعلام شده است.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات