بازسازی مناطق آتش سوزی کالیفرنیا بیش از۱۰سا ...

بازسازی مناطق آتش سوزی کالیفرنیا بیش از۱۰سا ...

به گزارش بحران نیوز و به نقل از ایرنا؛  برابر اعلام پانزدهم آذرماه مرکز جنگلداری و مراقبت از آتش سوزی های آمریکا، کالیفرنیا در آتش سوزی های موسمی سال ۲۰۱۸شاهد هشت هزار و ۳۴۴ فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی کوهستانی بوده است که مساحت تقریبی آن ۷۶۵هزار و ۳۳ هکتار اعلام شده است.

از فوریه ۲۰۱۸ تا آخر نوامبر این سال، ۵۸ فقره آتش سوزی بیش از ۴۰۰ هکتاری در این ایالت گزارش شده است که آتش سوزی های اوت، ژوئیه و نوامبر بیشترین وسعت و خسارت را داشته اند.

در ۱۳مردادماه(اوت) به علت آتش سوزی گسترده ای که در کالیفرنیا ایجاد شد، فاجعه ملی لقب گرفت ودرآبان ماه(نوامبر) هم، بادهای قوی موجب شد که دور دیگری از آتش سوزی های بزرگ و مخرب در سراسر ایالت ایجاد شود. این گروه جدید آتش سوزی شامل وولسی فایر و کمپ فایر می شود که آخرین آنها باعث کشته شدن حداقل ۸۵ نفر شد.

در این آتش سوزی بیش از ۱۸ هزار ساختمان نابود شد و ۵۶۴ واحد هم آسیب دید که به اضافه تعداد کشته شدگان، مرگبارترین و مخرب ترین آتش سوزی در کالیفرنیا نام گرفت به گونه ای که گفته می شود مجموع خسارات مادی در این آتش سوزی بین ۹ تا ۱۳ میلیارد دلار است.

هرچند که عوامل قطعی برای این رویداد اعلام نشده است اما برخی از اساتید زمین شناسی معتقدند که شرایط جوی برای وقوع آتش سوزی در کالیفرنیا به دلیل تاثیرات تغییرات آب و هوایی بیشتر خواهد شد.

آنها وقوع چنین آتش سوزی هایی را ناشی از افزایش گرمای زمین و شرایط بد آب و هوایی جهان می دانند چرا که منجر به خشک شدن بیشتر مناطق جنگلی و طولانی تر شدن آتش سوزی ها می شود.

با پایان یافتن این آتش سوزی، هنوز منطقه به روی ساکنان آن بسته است و گفته می شود بیش از ۱۳ هزار و ۹۷۲ صاحب خانه، منازل خود را در کمپ فایر از دست داده اند و تارنمای مارکت واچ هم تعداد بی خانمان ها را در کمپ فایر ۵۲ هزار نفر و در ووسلی فایر ۲۵۰ هزار نفر برآورد کرده است که هنوز نمی دانند قرار است چه اتفاقی برای آنها رخ دهد.

سانفرانسیسکو کرانیکل می نویسدهنوز هیچ نقشه راهی برای بازگشت ساکنان این مناطق وجود ندارد و ممکن است بازسازی آنها سال ها زمان ببرد. آنها نمی دانند چه مقدار پول بیمه دریافت می کنند یا چه زمانی این بررسی انجام می شود. همچنین نمی دانند که چه زمانی آب و برق به محله های آنها باز می گردد و چقدر طول می کشد تا خاکسترها و رسوبات مضر از زمین هایشان پاکسازی می کند.

این گزارش، هزینه ساخت و ساز هر واحد پیش از آتش سوزی را حدود ۱۴۰ دلار در هر فوت مربع اعلام کرده است که پس از آتش سوزی و به دلیل کمبود نیروی کار و افزایش تقاضا، می تواند به دو برابر هم افزایش یابد. از این رو، ساخت هر خانه می تواند حدود ۳۳۶ هزار دلار هزینه داشته باشد که تقریبا ۲۰ درصد بیشتر از قیمت آن پیش از آتش سوزی است.

با وجود نگرانی هایی که مردم برای بازگشت، زمان و هزینه بازسازی دارند، این رفتار دیده شده است که صاحب خانه ها پس از دریافت پول از بیمه، آن را در جاهای دیگر سرمایه گذاری کرده اند و از ساخت منزل در این مناطق خودداری می کنند.

کارشناسان هم معتقدند کمبود مسکن در این بخش می تواند آسیب دیدگان آتش سوزی ها را به مهاجرتی اجباری وادار کند به گونه ای که برخی از آنها از این محله مهاجرت کنند و حتی برخی به ایالتی دیگر بروند.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات