تکرار روایتی تلخ ؛ ضرب و شتم محیط بانان اینبار در استان البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز ، محیط بانان و همیاران محیط زیست طالقان در درگیری با متخلفین شکارغیر مجاز در طالقان مصدوم شدند.

حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اعلام این خبر اظهار داشت: در روز دوشنبه مورخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۷ پس از وصول گزارش مردمی مبنی بر حضور تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در منطقه پایین طالقان، محیط بانان طالقان به اتفاق یکی از همیاران محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند و پس از ساعتها کمین و تعقیب و گریز شکارچیان و مسدود نمودن راههای دسترسی ، راس ساعت ۲۲ شب شکارچیان موصوف که برخی از آنها از شکارچیان سابقه دار بودند در مواجهه با محیط بانان قرار گرفتند و با توجه به عدم امکان رهایی از سوی محیط بانان،  اقدام به درگیری فیزیکی با آنها نمودند و با استفاده از سلاح سرد، باعث جراحت و آسیب دیدگی یکی از همیاران و محیط بانان شدند.

حکیمی گفت: خوشبختانه با تلاش محیط بانان یکی از شکارچیان مسلح دستگیر و اسلحه وی نیز توقیف شد و اقدامات لازم در جهت شناسایی و دستگیری سایر متخلفین ادامه دارد.

حکیمی ضمن ابراز تاسف از اقدامات غیرانسانی شکارچیان غیرمجاز گفت: متاسفانه عده ای از شکارچیان صرفا به جهت امیال شخصی خود، رفتار غیر انسانی و عدم پایبندی به قانون به خود اجازه می دهند علاوه بر گرفتن جان حیوان، به جان محیط بانان نیز تعرض کنند.

حکیمی در خصوص وضعیت محیط بانان  گفت: خوشبختانه میزان آسیب دیدگی جدی نبوده و یکی از همیاران و سرباز وظیفه که مصدوم شده بودند، تحت درمان سرپایی قرار کرفتند.

حکیمی ضمن تشکر از حمایتهای بی شائبه دستگاه قضایی استان، از دادستانی شهرستان طالقان درخواست کرد: ضمن شناسایی کلیه متخلفین، با نامبردگان با اشد مجازات برخورد کنند تا به خود اجازه ندهند ضمن زیر پا گذاشتن قانون، جان محیط بانان که از نیروهای زحمتکش و بی ادعا در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش هستند، را در معرض آسیب و خطر قرار دهند.

حکیمی در پایان از جوامع محلی و همیاران محیط زیست که همیشه یار و یاور محیط بانان هستند، خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بلافاصله موضوع را به اطلاع محیط بانان منطقه برسانند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات