چهل و یکمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری ،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و یکمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری ،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و یکمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری ،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
چهل و یکمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست مهندس محمدخالد حاتمی و با حضور حسین بخشایشی وعبدالرحمن نقشین اعضای کمیسیون، مهندس کشتیبان مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه، پیمان حسن زاده دبیر جلسات کمیسیونهای شورا در تاریخ ۹۷/۹/۱۸ با دستور جلسه بررسی نامه های کمیسیون برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، مهندس محمد خالد حاتمی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا ضمن عرض خیرمقدم و تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: آنچه امروزه توسعه و بهره وری خدمات شهری را تضمین می کند ، مشارکت کلیه شهروندان در فعالیت های شهری است که می تواند مقبولیت و رضایت مندی شهروندان را برای مدیریت شهری به ارمغان آورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: کشوری یا شهری یا جامعه ای به توسعه پایدار دست خواهد یافت که متعادل باشد ،لازمه پایداری متعادل است زیرا یک سیستم نا متعادل نا پایدار نیز خواهد بود.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در بحث توسعه پایدار انسانی ،پایداری در تمامی ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی مورد تاکید قرار می گیرد و عقیده بر این است که بدون پایداری و ایجاد تعامل و توازن در تمامی ابعاد جامعه می توان به یک توسعه بادوام دست یافت و بمنطور نیل به این هدف توسعه را همانند سیستمی در نطر می گیرند که عناصر اصلی آن مردم، منابع و سرزمین به شمار می روند و ترکیب مطلوب این عناصر بر مبانی مشارکت و در قالب یک ساختار اجتماعی، اقتصادی و فضایی مناسب به معنای دستیابی به توسعه خواهد بود.
وی همچنین در ادامه سخنانش افزود: برای رسیدن به الگوی توسعه مطلوب یا استفاده صحیح از منابع و فرصتها و توزیع عادلانه آن ،مشارکت مرئم بعنوان عامل اصلی و محوری بشمار می رود و از مهمترین عوامل تهدید کننده توسعه می توان از بحران های فقر ، نابرابری های اجتماعی،اقتصادی و زیست محیطی در سطح جوامع و سکونتگاه ها اشاره نمود و با تبیین نقش و جایگاه اصلی توسعه ، مشارکت مردمی بعنوان عامل اصلی ترکیب این عناصر باید مورد توجه قرار گیرد.
مهندس محمد خالد حاتمی گفت: مشارکت از حیث لغوی به معنای درگیری و تجمع برای منطوری خاص است.مشارکت مردم به معنای همکاری داوطلبانه و ارادی آنها در فرایند توسعه است .
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مشارکت مردم در روند توسعه از چنان اعتباری برخوردار است که توسعه را معادل مشارکت دانسته اند.
وی در ادامه سخنانش در خصوص عوامل مهم در مشارکت اجتماعی اظهار داشت: تحقیقات نشان داده اند که عوامل اجتماعی در ترغیب و انگیزش مردم در مشارکت عبارتند از: پایگاه اجتماعی، اقتصادی ،رضایتمندی سیاسی،دینداری و رسانه های جمعی ۲_ جلب مشارکت های مردمی در عرصه های خالی از رضایت مندی تحقق نمی پذیرد .
مهندس حاتمی در ادامه سخنانش گفت: مشارکت در اصل نیاز به فرهنگ سازی دارد و لازم است فرهنگ مشارکت ترویج شود و بنابراین رسانه داخلی بسیار تاثیر گذارند و با بالا رفتن مصرف رسانه های ماهواره ای از میزان مشارکت افراد کاسته می شود ولی با توجه به اینکه نمی توان این رسانه ها را حذف کرد باید به تقویت رسانه های داخلی همچون روزنامه ،تلویزیون و ...پرداخت.
گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات