کمیته راهبردی جامعه ایمن در مناطق با نگاه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده  ...

کمیته راهبردی جامعه ایمن در مناطق با نگاه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده ...

کمیته راهبردی جامعه ایمن در مناطق با نگاه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: کمیته راهبردی جامعه ایمن در مناطق با نگاه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در نخستین کمیته راهبردی جامعه ایمن شهرداری منطقه ۷ مشهد ضمن تشکر از شهرداری منطقه برای همکاری و میزبانی این جلسه بیان کرد: منطقه ۷ مشهد سومین منطقه در شهرداری مشهد است که کمیته جامعه ایمن در آن برگزار می‌شود.
وی افزود: از تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی که با ایمنی مردم در ارتباط هستند درخواست دارم که با شهرداری منطقه همکاری کنند تا با اجرای پروژه ایمنی شهروندان را افزایش دهیم و از انجام اقدامات موازی جلوگیری به عمل آورده شود.
رییس شبکه آسیایی جامعه ایمن افزود: امیدوارم سایر دستگاه‌ها با همکاری و دلسوزی این کمیته را از خود بدانند و در کنار شهرداری مباحث و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند، تا بتوانیم از پتانسیل‌های موجود بهترین بهره را ببریم.
عزیزی گفت: شهرداری مشهد این‌کار را با نگاه فرهنگی اجتماعی آغاز کرده است که در سطح دنیا حدود۴۰ سال است فعالیت در این مبحث آغاز شده که در این مدت حتی در کشورهای پیشرفته، مباحث تئوری مربوط به ساخت و ساز و زیرسازی انجام شده است.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ادامه داد: ما در شهرداری مشهد در کنار مباحث تخصصی مباحث فرهنگی را به آن اضافه کردیم. لذا آمادگی در اختیار قرار دادن نتایج اقدامات شهرداری به دیگر دستگاه‌ها هستیم. در واقع همکاری شهرداری، استفاده از بسته‌های فرهنگی هنری و مشارکت مردمی مهمترین کار در این پروژه است.
عزیزی در خصوص همکاری و تعامل نهادهای غیردولتی افزود: گروه‌های غیر دولتی دوام ثامن می‌توانند همکاری خوبی با این کمیته امر داشته باشند و همچنین می‌توانند از پتانسیل سایر سازمان‌های مردم نهاد در منطقه استفاده کنیم.
کوروش باوندی، شهردار منطقه ۷ مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه ارتباط با همه دستگاه‌های خدمت‌رسان اولویت کاری ما است، افزود: بعد از ابلاغ بنده به ریاست کمیته راهبردی جامعه ایمن منطقه ۷ ارتباط بین همه دستگاه‌های خدمت رسان برقرار شد و نمایندگان خود را معرفی کردند و توانستیم در بحث‌های ایمنی، امنیت، سلامت، آسایش، شادابی و نشاط ورود پیدا کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی و امنیت که شهرداری بخشی از آن است، اولویت اصلی ما به عنوان شهروند و مسئول مباحث ایمنی است. خوشبختانه با پیوستن مشهد به شبکه جهانی شهر ایمن اقدامات مثبتی در راستای توسعه ایمنی و امنیت در حال انجام است.
شهردار منطقه ۷ مشهد به فعالیت‌های مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در قالب طرح دوام ثامن آموزش‌هایی به شهروندان داده شده و موجب آمادگی آنان شد.
باوندی افزود: باید در راستای جامعه ایمن تلاش کنیم و بحث‌های مربوط به سلامت و بهداشت جامعه شهری را پیگیری کنیم و داشتن عدالت در توزیع خدمات برای جامعه شهری مدنظر قرار دهیم، تا اقدامات مفیدی برای حوادثی مانند تصادفات، آلودگی هوا و آب، ایمنی محیط کار، کودکان، مراکز بهداشت و... انجام دهیم.
باوندی به بیان سه رکن توسعه شهری اشاره کرد و افزود: اولین رکن دولت و دستگاه‌های دولتی هستند. دومین رکن نهادهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و سومین آن مردم هستند، که هر سه این‌ها با تصمیم‌گیری‌، برنامه‌ریزی، همکاری و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، می‌توانند توسعه‌ را رقم بزنند. از این رو در تمام مباحثی که شهرداری منطقه آن‌را دنبال می‌کند، به دنبال منافع شهروندان هستیم و آن را دنبال می‌کنیم.
وی در پایان ضمن امیدواری از نتایج این جلسات بیان کرد: امیدوارم در راستای جلساتی که میزبانی آن‌را به عهده داریم، بتوانیم بهترین عملکرد را در این منطقه با توجه به موقعیت ویژه‌ای آن ایفا کنیم و با حضور زائران و مجاوران امام رضا(ع) در این منطقه اقدامات مثبتی را انجام دهیم.
در ادامه علی آبادی؛ عضو کمیته راهبردی جامعه ایمن شهرداری مشهد به ساختار جامعه ایمن در مناطق مشهد اشاره کرد و ادامه داد: شورای سیاست گذاری که ریاست آن به عهده فرماندار مشهد است، ۳۲ عضو دارد و تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی که به نوعی با ایمنی شهر در ارتباط هستند، عضو می‌باشند و زیر مجموعه آن، کمیته‌های راهبردی جامعه ایمن است که در مناطق حدود ۱۷ کارگروه‌ تخصصی دارند و کمیته‌های ما در مناطق با فراوانی سوانح و حوادثی که در منطقه رخ می‌دهد آشنا هستند و اولویت گذاری خواهند کرد.
وی ادامه داد: شهرداری به تنهایی قادر به انجام این کار است و برای جلوگیری از موازی کاری و هم‌افزایی بیشتر در جهت افزایش ایمنی شهر مشهد، گام‌های موثر تری برمی‌دارد و لذا بیشترین نیاز ما برای موفقیت حضور شهروندان و همکاری آن‌ها است.
علی آبادی، سلامت بهداشت را یکی از عوامل جامعه ایمن دانست و گفت: علاوه بر سلامت بهداشت در جامعه ایمن، مسائل دیگری مانند خطرات محیط کار، مشکلات ترافیک، ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد،
گفتنی است در پایان احکام اعضای کمیته جامعه ایمن منطقه توسط شهردار منطقه ۷ مشهد و سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری به آنان تقدیم شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات