تشکیل دفتر ویژه پیگیری اجرای تفاهمنامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو

تشکیل دفتر ویژه پیگیری اجرای تفاهمنامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، عبدالرضا دادبود در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: گرگان طی سال‌های گذشته در حوزه دیپلماسی شهری از سایر شهرهای همتراز خود عقب مانده و در دوره جدید مدیریت شهری سعی شده این خلا جبران شود.

وی ادامه داد: به همین منظور طی ماه‌های گذشته اقداماتی در راستای توسعه روابط با شهرهای کشورهای مختلف پیشرفته آغاز شد و با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری برای عقد خواهرخواندگی گرگان و گوانجو انجام شد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: پس از موافقت اولیه دو طرف برای پیمان خواهرخواندگی، ما نتوانستیم در نخستین دعوت از سوی طرف چینی وارد مذاکره شویم و در دومین دعوت رسمی که همزمان با برگزاری مجمع جهانی شهرداران بود به گوانجو سفر کردیم و این موضوع پیگیری شد.

دادبود بیان کرد: این مجمع یکی از مجامع بزرگ جهانی است که به پروژه‌های بزرگ و برتر شهرهای جهان جوایزی اهدا می‌شود که از هر کشور یک شهردار برای این مجمع دعوت می‌شود و گرگان به عنوان تنها شهر از ایران در این مجمع شرکت کرد.

وی اضافه کرد: گرگان به عنوان تنها شهر خواهرخوانده از ایران برای گوانجو است که این اتفاقات خوب باعث می‌شود باب اقدامات و تعاملات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و گردشگری باز شود.

شهردار گرگان با اشاره به عقد تفاهمنامه یکساله با گوانجو گفت: در یک سال آینده اگر میزان همکاری‌ها به سطح قابل قبولی برسد امکان عقد تفاهمنامه طولانی‌مدت را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در طول یک سال آینده همکاری خوبی را شکل دهیم.

وی اضافه کرد: برای اجرای بهتر تفاهمنامه، دفتر ویژه پیگیری تفاهمنامه خواهرخواندگی گرگان و گوانجو را راه‌اندازی کرده‌ایم و با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در گرگان، با توجه به اشتیاق طرف چینی، امیدوارم هرچه زودتر شاهد حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران چینی در گرگان باشیم.

شهردار گرگان تاکید کرد: خوشبختانه شهردار چین پس از شنیدن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گرگان، بسیار مشتاق سفر به گرگان است.

دادبود خاطرنشان کرد: شهر گوانجو در حوزه نورپردازی عالی کار کرده و توانسته جذابیت بسیار خوبی را ایجاد کند و در این بخش استفاده از تجربه‌های گوانجو را در دستور کار قرار دادیم و قرار است به زودی کارگاه آموزشی نورپردازی شهری با حضور متخصصان چینی در گرگان برگزار شود که در این کارگاه از تمام علاقه‌مندان در سطح استان و حتی استان‌های همجوار دعوت خواهد شد.

دادبود بیان کرد: استفاده از تجربه گوانجو در حوزه حمل و نقل عمومی برای ما بسیار اهمیت دارد و به این موضوع تجه شده و به زودی در این بخش هم همکاری خوبی آغاز خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات